Evet, yolcuların havaalanında bekletilmesi durumunda tazminat hakkı vardır. Yolcuların iradeleri dışında uçuşa kabul edilmemeleri veya uçuşun gecikmesi durumunda, aşağıdaki tazminat hakları bulunmaktadır: 1. Uçağa Kabul Edilmeme: Yolculara bilet ücretinin iadesi ve seyahat başlangıç noktasına ücretsiz götürülme, güzergah değişikliği veya uygun bir tarihte benzer taşıma şartları altında güzergah değişikliği teklif edilmesi hakları vardır. 2. Gecikme: Uçuşun planlanan hareket saatinden itibaren 3 saat veya daha fazla gecikmesi durumunda, yolcular tazminat talep edebilirler. 3. Uçuş İptali: Yolcular, uçuşun iptalinden haberdar edilmedikleri takdirde tazminat alma hakkına sahiptirler.