• Buradasın

    Yetki belgesi İİK'nın hangi maddesinden kaynaklanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İcra ve İflas Kanunu'nda (İİK) yetki belgesi, özellikle aşağıdaki maddelerden kaynaklanmaktadır:
    • İİK'nın 120. maddesi: İcra müdürlüğünün yetki belgesi verilmesine ilişkin kararları ve bu belgelerin iptali istemleri, bir hakkın yerine getirilmemesi veya sebepsiz sürüncemede bırakılması niteliğinde olduğunda, İİK'nın 16/1. maddesi gereğince öğrenme tarihinden itibaren 7 günlük şikayet süresine tabidir 2.
    • İİK'nın 94. maddesi: Alacaklının, borçlunun henüz tescil ettirmediği mülkiyet veya diğer ayni hakları borçlu namına tescil ettirebilmesi için icra müdürlüğünden yetki almasını düzenler 3.
    • İİK'nın 121. maddesi: Hacizli elbirliği mülkiyetine tabi taşınmazların satışı için icra hukuk mahkemesinden yetki belgesi alınmasını ve bu yetki ile açılacak ortaklığın giderilmesi davalarını düzenler 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Faaliyet belgesi ile yetki belgesi arasındaki fark nedir?

    Faaliyet belgesi ve yetki belgesi farklı kavramlardır: 1. Faaliyet Belgesi: Bir işletmenin ticari olarak aktif olduğunu ve ilgili meslek odasına kayıtlı olduğunu kanıtlayan resmi bir belgedir. 2. Yetki Belgesi: Bir kişinin veya kuruluşun belirli bir işi yapma veya hizmet sunma yetkisini resmi olarak gösteren bir belgedir. Özetle, faaliyet belgesi işletmenin ticari faaliyetlerini kanıtlarken, yetki belgesi kişinin veya kuruluşun belirli bir yetkiye sahip olduğunu gösterir.

    Yetki belgesi olmadan ilan vermek yasak mı?

    Evet, yetki belgesi olmadan ilan vermek yasaktır. 15 Eylül 2024 itibarıyla yürürlüğe giren Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) kapsamında, gayrimenkul sahiplerinin yetki belgesine sahip olan emlak mağazalarına e-Devlet üzerinden ilan yayınlama izni vermesi gerekmektedir.

    Kesin yetki ve kesin olmayan yetki nedir?

    Kesin yetki ve kesin olmayan yetki, hukuk muhakemelerinde mahkemelerin yetkisine ilişkin iki farklı durumu ifade eder. 1. Kesin Yetki: Bu, kanunla belirlenmiş tek veya sınırlı sayıda mahkemenin yetkili olduğu durumları ifade eder. 2. Kesin Olmayan Yetki: Bu, genel yetkili mahkemenin yetkisinin korunduğu ve yetkili mahkemelerin yasada sınırlı sayıda olmadığı durumları ifade eder.

    İdari işlemin yetki unsuru nedir?

    İdari işlemin yetki unsuru, idari işlemi gerçekleştirme gücüne sahip olan makamın yasal olarak sahip olduğu yetki ve yetki alanını ifade eder. Bu yetki, genellikle anayasa, kanunlar, tüzükler, yönetmelikler veya diğer mevzuat hükümleri tarafından belirlenir.

    İİK'nın 94 maddesi uyarınca yetki belgesi nedir?

    İİK'nın 94 maddesi uyarınca yetki belgesi, borçlunun tapu kütüğü dışında kazanmış olduğu ve henüz tescil ettirmediği mülkiyet veya diğer ayni hakların borçlu adına tescili için alacaklıya verilen belgedir. Bu yetki belgesi ile alacaklı, icra dairesinden tescil işlemlerini takip etme veya dava açma yetkisi alır.

    Yetki belgesi başvurusu nasıl yapılır?

    Yetki belgesi başvurusu için gerekli adımlar, başvurunun yapılacağı kuruma göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı örnekler: Oto Alım Satım Yetki Belgesi: Başvurular, ilgili ilçe veya şehirdeki Ticaret İl Müdürlükleri'ne yapılır. Taşımacılık Yetki Belgesi: Başvuru, e-Devlet Kapısı üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na yapılır. Müteahhitlik Yetki Belgesi: Başvurular, ilgili kurumlara yapılır ve başvuru üzerine sistem üzerinden yetki belge numarası tanımlanır. Daha fazla bilgi için ilgili kurumların resmi web sitelerini ziyaret etmek veya doğrudan iletişime geçmek önerilir.

    İİK'nın 298 maddesi nedir?

    İcra ve İflas Kanunu'nun (İİK) 298. maddesi, konkordato sürecinde rehinli malların kıymetinin takdiri ile ilgilidir. Bu maddeye göre: 1. Komiser, görevlendirilmesini müteakip borçlunun mevcudunun bir defterini yapar ve malların kıymetlerini takdir eder. 2. Borçlunun başka yerlerde malları varsa, bu muamele o yer icra dairesi marifetiyle yaptırılabilir. 3. Komiser, rehinli malların kıymetinin takdirine ilişkin kararını alacaklıların incelemesine hazır bulundurur ve bu karar, yazılı olarak rehinli alacaklılara ve borçluya bildirilir. 4. İlgililer, yedi gün içinde ve masrafını önceden vermek kaydıyla, mahkemeden rehinli malların kıymetini yeniden takdir etmesini isteyebilirler. 5. Yeni kıymet takdiri bir alacaklı tarafından istenmiş ve takdir edilen kıymet kayda değer bir şekilde değişmişse, alacaklı borçludan masraflarının ödenmesini talep edebilir. 6. Rehinli taşınmaz malların kıymet takdiri, Sermaye Piyasası Kanunu uyarınca yetkilendirilen kişilere yaptırılabilir.