• Buradasın

    Yapı Denetim Defteri kaç yıl saklanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yapı denetim defterinin kaç yıl saklanması gerektiği konusunda kesin bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Türk Ticaret Kanunu'na göre defter ve belgelerin saklanma süresi 10 yıldır 13.
    Ayrıca, Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği'ne göre, denetçi belgeleri 5 yıl için geçerlidir ve bu sürenin sonunda yenilenmeyen denetçi belgesi hükümsüz sayılır 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yapı denetim kanunu nedir?

    Yapı Denetimi Hakkında Kanun, 29/6/2001 tarihinde kabul edilmiş olup, 13/7/2001 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanunun amacı, can ve mal güvenliğini teminen, imar planına, fen, sanat ve sağlık kurallarına, standartlara uygun kaliteli yapı yapılmasını sağlamak için proje ve yapı denetimini gerçekleştirmek ve yapı denetimine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kanun, belediye ve mücavir alan sınırları içinde ve dışında kalan yerlerde yapılacak yapıların denetimini kapsar. Yapı denetim kuruluşları, denetçi mimar ve mühendisler ile yardımcı kontrol elemanları istihdam eder ve yapının mevzuata uygun olarak yapılmasını denetler.

    Şantiye denetim defteri nedir?

    Şantiye denetim defteri, yapı denetim kuruluşunca şantiyede yapılan denetim sonuçlarının işlendiği ve şantiye şefince şantiyede muhafaza edilen defterdir. Bu defter, yapım işleri sözleşmesi kapsamında yer teslimi yapıldıktan sonra işe başlandığında günlük olarak düzenlenir ve yapı denetim görevlileri ile yüklenici tarafından imzalanır.

    Defter ve dosyalar kaç yıl muhafaza edilir?

    Defter ve belgelerin muhafaza süresi, farklı mevzuatlara göre değişiklik göstermektedir: Vergi Usul Kanunu (VUK) uyarınca: Defter ve belgeler, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak 5 yıl süreyle muhafaza edilmelidir. Türk Ticaret Kanunu (TTK) uyarınca: Defter ve belgeler, ticari davalarda delil olarak kullanılabilmesi için 10 yıl süreyle saklanmalıdır. Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu (5510 sayılı) uyarınca: İşveren ve iş yeri sahipleri, iş yeri defter, kayıt ve belgelerini ilgili olduğu yılı takip eden yılın başından başlamak üzere 10 yıl süreyle saklamalıdır. Ayrıca, bazı özel durumlarda (örneğin, yıllara sari inşaat işleri veya zararların mahsup edilmesi) defter ve belgelerin muhafaza süresi 5 yıldan daha uzun olabilir.

    Yapı denetim tutanağı ve yapı denetim defteri aynı şey mi?

    Hayır, yapı denetim tutanağı ve yapı denetim defteri aynı şey değildir. Yapı denetim tutanağı, yapıda gerçekleştirilen beton dökümleri, çatı örtüsü, dolgu duvarları, kapı ve pencere kasaları ile tesisat imalatlarının tamamlanması gibi aşamalarda düzenlenen denetim belgeleridir. Yapı denetim defteri ise, yapı denetim kuruluşunca şantiyede yapılan denetim sonuçlarının işlendiği ve şantiye şefi tarafından muhafaza edilen defterdir.

    Defter tasdikleri kaç yıl geriye dönük yapılır?

    Defter tasdikleri, kanuni sürelerde yapılır ve geriye dönük olarak bir yıl için geçerlidir.

    Periyodik kontrol raporu kaç yıl saklanır?

    İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) mevzuatına göre, periyodik kontrol raporlarının en az 10 yıl saklanması gerekmektedir.

    Yapı denetleme defteri nedir?

    Yapı denetleme defteri, yapı denetim kuruluşunca şantiyede yapılan denetim sonuçlarının işlendiği ve şantiye şefi tarafından şantiyede muhafaza edilen defterdir. Bu defterde, yapılan her imalatın proje eki mahal listesine uygunluğu ve yapı sahibi ile yapı müteahhidi arasında akdedilen sözleşmede belirtilen niteliklerde yapılıp yapılmadığı denetlenir. Yapı denetleme defteri, ek-10’da gösterilen form-8’e uygun olarak tutulur.