Evet, işletme kaydı için vergi levhası gereklidir. Vergi levhası, gelir elde eden mükelleflerin bulundurmakla yükümlü olduğu resmi bir belgedir. Vergi levhası, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından elektronik ortamda hazırlanır ve onaylanır. Vergi levhası almak için başvuru süreci, basit usulde veya gerçek usulde mükellef olmanıza göre değişiklik gösterebilir. Vergi levhası almak için gerekli bilgiler ve belgeler şunlardır: işletmenin faaliyette bulunduğu adres; mükellefe ait vergi sicil numarası; mükellefin bağlı olduğu vergi dairesinin adı; mükellefin tabi olduğu vergi türü (gelir vergisi veya kurumlar vergisi gibi); işletmenin faaliyetlerine başladığı tarih; işletmenin ana faaliyet alanını belirten kod ve açıklama; işletmenin aktif, pasif ya da kapalı olup olmadığına dair bilgi. Vergi levhası, gelir vergisi ve kurumlar vergisi mükellefleri için zorunlu bir belgedir. Vergi levhası almak için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) dijital platformları üzerinden başvuru yapılabilir.