Buradasın
İşletme kaydı için vergi levhası gerekli mi?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vergi levhası, gelir elde eden mükelleflerin bulundurmakla yükümlü olduğu resmi bir belgedir 34. Bu belge, vergiye tabi kazancı ve bu kazanç üzerinden hesaplanan yıllık gelir veya kurumlar vergisini gösterir 34.
Vergi levhası, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından elektronik ortamda hazırlanır ve onaylanır 3. İşletmenin görünür bir yerine asılmalı veya elektronik ortamda sunulmak üzere hazır bulundurulmalıdır 3.
Vergi levhası almak için başvuru süreci, basit usulde veya gerçek usulde mükellef olmanıza göre değişiklik gösterebilir 4.
Vergi levhası almak için gerekli bilgiler ve belgeler şunlardır:
- işletmenin faaliyette bulunduğu adres 4;
- mükellefe ait vergi sicil numarası 4;
- mükellefin bağlı olduğu vergi dairesinin adı 4;
- mükellefin tabi olduğu vergi türü (gelir vergisi veya kurumlar vergisi gibi) 4;
- işletmenin faaliyetlerine başladığı tarih 4;
- işletmenin ana faaliyet alanını belirten kod ve açıklama 4;
- işletmenin aktif, pasif ya da kapalı olup olmadığına dair bilgi 4.
Vergi levhası, gelir vergisi ve kurumlar vergisi mükellefleri için zorunlu bir belgedir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: