Buradasın
Tüketici şikayetlerini kim değerlendirir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketici şikayetlerini değerlendiren kurumlar şunlardır:
- Tüketici Hakem Heyeti: Tüketici işlemleri ile ilgili uyuşmazlıkları çözmek için görevlidir 12. Başvurular, tüketicilerin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki hakem heyetine yapılır 13.
- Ticaret Bakanlığı: Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, tüketici şikayetlerini değerlendirerek gerekli yaptırımları uygular 23.
- Reklam Kurulu: Yanıltıcı veya aldatıcı reklamlarla ilgili şikayetleri değerlendirir 12.
- Tüketici Mahkemeleri: Tüketici haklarının ihlal edildiği durumlarda devreye giren özel mahkemelerdir 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: