Buradasın
Ticaret Bakanlığı tüketici şikayetlerini nasıl değerlendiriyor?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ticaret Bakanlığı, tüketici şikayetlerini çeşitli kanallar aracılığıyla değerlendirmektedir:
- Alo 175 Tüketici Danışma Hattı: Tüketiciler, bu hattı arayarak şikayetlerini bildirebilirler 12.
- e-Devlet: "Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi" hizmeti üzerinden veya Tüketici Hakem Heyeti başvuru formu ile şikayette bulunulabilir 13.
- CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi): Ticaret Bakanlığı ile ilgili şikayetler, CİMER üzerinden de iletilebilir 13.
- Ticaret Müdürlükleri: Tüketiciler, bulundukları illerdeki ticaret müdürlüklerine gidip bizzat başvuru yaparak şikayetlerini doğrudan resmi kurumlara iletebilirler 12.
Şikayetler, ilgili birimler tarafından incelenir ve gerekli yaptırımlar uygulanır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: