Buradasın
Tüketici şikayetleri nereye yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketici şikayetleri çeşitli kurumlara yapılabilir:
- İlgili İşletmeye Başvuru: İlk olarak, sorun yaşanan ürün veya hizmetle ilgili olarak doğrudan ilgili işletmeye başvurulmalıdır 1.
- Tüketici Hakem Heyetleri: Belirli bir parasal sınırın altındaki uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru zorunludur 12. Başvurular şahsen, avukat aracılığıyla, posta yoluyla veya e-Devlet üzerinden yapılabilir 15.
- Ticaret Bakanlığı: Tüketici şikayetleri Ticaret Bakanlığı'na da iletilebilir 13. Bakanlık, tüketici hakem heyetlerini oluşturmakla görevlidir 1.
- Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK): Elektronik haberleşme ve posta hizmetleriyle ilgili şikayetler BTK'ya yapılabilir 1.
- ALO 175 Tüketici Danışma Hattı: Tüketiciler, karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmak için bu hattı arayabilirler 25.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: