• Buradasın

    Taşınır işlem fişi ve devir teslim tutanağının bir nüshası nereye gönderilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taşınır işlem fişinin bir nüshası şu yerlere gönderilir:
    • Devreden idareye 134. Kamu idareleri arasında bedelsiz devredilen taşınırlar için düzenlenen taşınır işlem fişinin bir nüshası, taşınırın devredildiği idareye verilir 134.
    • Muhasebe birimine 124. Düzenlenen taşınır işlem fişlerinin birer nüshası, muhasebe birimine gönderilir 124.
    Devir teslim tutanağının bir nüshası ise şu yerlere gönderilir:
    • Devredene 23. Ambar devir ve teslim tutanağı üç nüsha düzenlenir, bir nüshası devredene verilir 23.
    • Devralana 23. Bir nüshası devir alana verilir 23.
    • Dosyaya 23. Bir nüshası da dosyada saklanır 23.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kurum içi taşınır devir işlemleri nasıl yapılır?

    Kurum içi taşınır devir işlemleri şu şekilde yapılır: 1. Devreden harcama biriminden taşınır malzeme talebini içeren yazı yazılır. 2. Devir protokolü hazırlanır. 3. İhtiyaç fazlası taşınırları açıklayan ve devrin uygun olduğunu belirten komisyon kararı alınır. 4. Devreden ve devralan harcama birimleri taşınır mal işlemleri menüsünden giriş işlemi > devretme bölümüne girer. 5. Malzeme seçilir ve devredilecek miktar yazılır. 6. Dayanağı belge tarih ve numarası girilir. 7. Kaydet butonuna basılır ve devir işlemi tamamlanır. Devir alan harcama birimi, oluşan TİF'i VİF oluştur ve gönder yaparak muhasebeye teslim eder.

    Teslim tutanağı hangi belgeler yerine geçer?

    Teslim tutanağı, bazı durumlarda belirli belgelerin yerine geçebilir: Fatura: Teslim tutanağı, faturaya konu olan ürünün teslim edilip edilmediğini gösterir, ancak faturanın yerine geçmez; çünkü fatura, ticari işlemin parasal yönünü temsil eder. Resmi evrak: Evrak teslim tutanağı, belirli bir ticaret sonrası yapılan ürün teslimatı sonrasında, teslimatın yapıldığını kanıtlayan bir belge olarak, resmi evrak niteliği taşır. Teslim tutanağının geçerli sayılabilmesi için her iki tarafın da imzalaması gereklidir.

    Taşınır işlem fişi nasıl düzenlenir?

    Taşınır işlem fişi (TİF) düzenlemek için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Malzeme Bilgileri Girişi: Taşınır kayıt sistemine malzeme bilgileri girilir. 2. Ölçü Birimi ve Miktar Belirleme: Çıkışa esas birim ve işlem miktarı belirlenir. 3. Birim Fiyat Girişi: Çıkışa esas birimin fiyatı girilir. 4. Kaydet Butonuna Basma: Bilgiler girildikten sonra "Kaydet" butonuna basılır. 5. Onaysız TİF Oluşturma: Bu işlem sonucunda onaysız TİF oluşturulmuş olur. 6. Onaylama: Sistem üzerinden TİF'in onaylanması gerekir. 7. Fiziki Gönderim (Opsiyonel): TKYS kullanmayan idarelerde, TİF'in ıslak imza ile imzalandıktan sonra taratılarak muhasebe birimine iletilmesi gerekir. Örnek: 10 düzine kurşun kalemin çıkışı yapılırken, işlem miktarı 10, ölçü birimi adet, işlem ölçü birimi karşılığı ise 120 adet olarak girilir. Detaylı bilgi ve görseller için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: uludag.edu.tr'de "TKYS Uygulama Kılavuzu"; youtube.com'da "TAŞINIR İŞLEM FİŞİ OLUŞTURMA 2022" videosu.

    Hangi hallerde taşınır işlem fişi düzenlenmez?

    Taşınır İşlem Fişi (TİF) düzenlenmeyen durumlar: Tüketimi anında yapılan maddeler: Su, doğalgaz, kum, çakıl, bahçe toprağı, bahçe gübresi gibi maddeler. Kısa sürede tüketilen ürünler: Mutfak tipi tüpler ve yangın söndürme tüplerine yapılan gaz dolumları, yazıcı kartuşlarının dolumları. Servis bakımları: Makine, cihaz, taşıt ve iş makinelerinin servislerinde kullanılan yedek parçalar. Akaryakıt ve yağlar: Taşıtların depolarına konulan akaryakıt, likit gaz ve yağlar. Süreli yayınlar: Dergi ve gazete gibi süreli yayınlar ile arşivlenme niteliği olmayan kütüphane materyalleri.

    Kbs taşınır işlem fişi nasıl onaylanır?

    KBS (Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi) üzerinden taşınır işlem fişini (TİF) onaylamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Onaylama İşlemleri menüsüne girilir. 2. TİF çeşidi kombosundan Giriş TİF'leri veya Çıkış TİF'leri seçilir. 3. Listelenen TİF'ler arasından onaylanacak olan TİF'in satırına tıklanır. 4. Aktifleşen Onayla butonu ile onaysız TİF onaylanır. 5. Rapor Göster butonu ile kontrol amaçlı rapor dökümü alınır. 6. Düzenle butonu ile henüz onaylanmamış TİF üzerinde istenilen düzeltmeler yapılabilir. 7. Sil butonu ile henüz onaylanmamış TİF sistemden silinebilir. Onaylama işlemi tamamlandıktan sonra ilgili taşınır işlem fişi, Onaylama İşlemleri sayfasından Onaylı Taşınır İşlem Fişleri sayfasına otomatik olarak aktarılır.

    Devretmek ve devir teslim ne demek?

    Devretmek, bir taşınmazın kullanım hakkının, bir kişiden başka bir kişi üzerine geçirilmesidir. Devir teslim ise bir şeyi bitirip başkasına başlatma olayıdır.

    Ambar devir ve teslim tutanağı kaç nüsha düzenlenir?

    Ambar devir ve teslim tutanağı üç nüsha düzenlenir. Bu nüshaların dağılımı şu şekildedir: bir nüsha devredene verilir; bir nüsha devir alana verilir; bir nüsha ise dosyada saklanır.