• Buradasın

    Taşınır işlem fişi ve devir teslim tutanağının bir nüshası nereye gönderilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taşınır işlem fişinin bir nüshası şu yerlere gönderilir:
    • Devreden idareye 134. Kamu idareleri arasında bedelsiz devredilen taşınırlar için düzenlenen taşınır işlem fişinin bir nüshası, taşınırın devredildiği idareye verilir 134.
    • Muhasebe birimine 124. Düzenlenen taşınır işlem fişlerinin birer nüshası, muhasebe birimine gönderilir 124.
    Devir teslim tutanağının bir nüshası ise şu yerlere gönderilir:
    • Devredene 23. Ambar devir ve teslim tutanağı üç nüsha düzenlenir, bir nüshası devredene verilir 23.
    • Devralana 23. Bir nüshası devir alana verilir 23.
    • Dosyaya 23. Bir nüshası da dosyada saklanır 23.

    Konuyla ilgili materyaller

    Taşınır işlem fişi nasıl düzenlenir?

    Taşınır işlem fişi (TİF) düzenlemek için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Malzeme Bilgileri Girişi: Taşınır kayıt sistemine malzeme bilgileri girilir. 2. Ölçü Birimi ve Miktar Belirleme: Çıkışa esas birim ve işlem miktarı belirlenir. 3. Birim Fiyat Girişi: Çıkışa esas birimin fiyatı girilir. 4. Kaydet Butonuna Basma: Bilgiler girildikten sonra "Kaydet" butonuna basılır. 5. Onaysız TİF Oluşturma: Bu işlem sonucunda onaysız TİF oluşturulmuş olur. 6. Onaylama: Sistem üzerinden TİF'in onaylanması gerekir. 7. Fiziki Gönderim (Opsiyonel): TKYS kullanmayan idarelerde, TİF'in ıslak imza ile imzalandıktan sonra taratılarak muhasebe birimine iletilmesi gerekir. Örnek: 10 düzine kurşun kalemin çıkışı yapılırken, işlem miktarı 10, ölçü birimi adet, işlem ölçü birimi karşılığı ise 120 adet olarak girilir. Detaylı bilgi ve görseller için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: uludag.edu.tr'de "TKYS Uygulama Kılavuzu"; youtube.com'da "TAŞINIR İŞLEM FİŞİ OLUŞTURMA 2022" videosu.

    Kbs taşınır işlem fişi nasıl onaylanır?

    KBS (Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi) üzerinden taşınır işlem fişini (TİF) onaylamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Onaylama İşlemleri menüsüne girilir. 2. TİF çeşidi kombosundan Giriş TİF'leri veya Çıkış TİF'leri seçilir. 3. Listelenen TİF'ler arasından onaylanacak olan TİF'in satırına tıklanır. 4. Aktifleşen Onayla butonu ile onaysız TİF onaylanır. 5. Rapor Göster butonu ile kontrol amaçlı rapor dökümü alınır. 6. Düzenle butonu ile henüz onaylanmamış TİF üzerinde istenilen düzeltmeler yapılabilir. 7. Sil butonu ile henüz onaylanmamış TİF sistemden silinebilir. Onaylama işlemi tamamlandıktan sonra ilgili taşınır işlem fişi, Onaylama İşlemleri sayfasından Onaylı Taşınır İşlem Fişleri sayfasına otomatik olarak aktarılır.

    Devretmek ve devir teslim ne demek?

    Devretmek, bir taşınmazın kullanım hakkının, bir kişiden başka bir kişi üzerine geçirilmesidir. Devir teslim ise bir şeyi bitirip başkasına başlatma olayıdır.

    Teslim tutanağı hangi belgeler yerine geçer?

    Teslim tutanağı, aşağıdaki belgelerin yerine geçebilir: 1. Evrak teslim belgesi: Her türlü belgenin bir kişi veya kurumdan başka bir kişi veya kuruma teslim edildiğini ve teslim alındığını kanıtlar. 2. Mal veya hizmet teslim belgesi: Ürün teslimi-alımı yapıldıktan sonra teslimatı belgeleyen resmi bir belgedir ve hukuki geçerlilik sağlar. Bu belgeler, anlaşmazlıkların önlenmesi ve tarafların haklarının korunması için önemlidir.

    Kurum içi taşınır devir işlemleri nasıl yapılır?

    Kurum içi taşınır devir işlemleri şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Talep Yazısı: Taşınır malı talep eden birimden istek yazısı gelir. 2. Devir Kurulu Oluşturulması: Harcama yetkilisi tarafından, taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin de katıldığı bir devir kurulu oluşturulur. 3. Sayım ve Kontrol: Devir kurulu, ambarlarda bulunan ve birimde zimmette olan malzemelerin sayım ve kontrolünü yapar. 4. Uygunluğun Sağlanması: Kayıtların sayım sonucuna uygunluğu sağlanır. 5. Devir Tutanağı: Devir kurulu tarafından ambar devir teslim tutanağı düzenlenir ve imzalanır. 6. Devir İşlemleri: Taşınır kayıt yetkilisi tarafından TKYS (Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi) üzerinden devir işlemleri yapılır. 7. Evrakların Gönderilmesi: Devir alınan taşınır işlemlerine ait evraklar (taşınır işlem fişi, değer tespit tutanağı vb.) on gün içinde SGDB'ye (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı) gönderilir. 8. Muhasebe Kayıtları: Devir işlemleri muhasebe kayıtlarına alınır.

    Hangi hallerde taşınır işlem fişi düzenlenmez?

    Taşınır İşlem Fişi aşağıdaki hallerde düzenlenmez: 1. Satın alındığı andan itibaren tüketimi yapılan su, doğalgaz, kum, çakıl, bahçe toprağı, bahçe gübresi ve benzeri maddeler. 2. Tesis, makine, cihaz, taşıt ve iş makineleri ile demirbaşların servislerince yapılan bakım ve onarımlarında kullanılan yedek parçalar. 3. Kısa sürede tüketilen mutfak tipi tüpler ve yangın söndürme tüplerine yapılan gaz dolumları. 4. Süreli yayınlar (dergi ve gazete gibi) ile arşivlenme niteliği olmayan kütüphane materyalleri. 5. Yazıcı kartuşlarının dolumu ve bütçenin temsil ve tanıtma giderleri tertibinden makam için alınan yiyecek ve içecekler.

    Ambar devir ve teslim tutanağı kaç nüsha düzenlenir?

    Ambar devir ve teslim tutanağı üç nüsha düzenlenir. Bu nüshaların dağılımı şu şekildedir: bir nüsha devredene verilir; bir nüsha devir alana verilir; bir nüsha ise dosyada saklanır.