• Buradasın

    Takviye Edici Gıdalar Reklam Kurulu'na tabi mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, takviye edici gıdalar Reklam Kurulu'na tabidir.
    Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu, takviye edici gıdaların reklamlarını, tüketicileri yanıltan veya tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden yönlerden inceler ve gerekli idari yaptırımları uygular 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Takviye Edici Gıdalar Yönetmeliği kapsamında yer alan ürünler nelerdir?

    Takviye Edici Gıdalar Yönetmeliği kapsamında yer alan ürünler şunlardır: Vitamin ve mineraller. Botanikler (bitkiler, otlar, mantar, alg ve bunların ekstraktları). Diğer maddeler (vitaminler, mineraller ve botanikler dışında besleyici veya fizyolojik etkileri bulunan maddeler). Bu ürünler, kapsül, tablet, pastil, tek kullanımlık toz paket, sıvı ampul, damlalıklı şişe ve diğer benzeri sıvı veya toz formlarda hazırlanarak günlük alım dozu belirlenmiş şekilde piyasaya arz edilir. Bazı örnekler: propolis içeren takviye edici gıdalar; arı sütü, arı poleni, perga, apilarnil içeren ürünler; balık yağı, havyar yağı gibi balık ürünleri. İlaç olarak kullanılması uygun değildir ve etiketlerinde "İlaç değildir. Hastalıkların önlenmesi veya tedavi edilmesi amacıyla kullanılmaz." ifadesi yer almalıdır.

    Reklam Kurulu aldatıcı reklamlar için ne yapar?

    Reklam Kurulu, aldatıcı reklamlar için şu işlemleri yapar: İnceleme ve Denetleme: Aldatıcı reklamlar dahil olmak üzere tüm ticari reklamları inceler ve denetler. İlkeler Belirleme: Ticari reklamlarda uyulması gereken ilkeleri belirler. Düzenleme Yapma: Haksız ticari uygulamalara karşı düzenlemeler yapar. Yaptırım Uygulama: Reklamları durdurma, düzeltme, idari para cezası verme gibi yaptırımlar uygular. Reklam Kurulu'na başvurular yazılı veya elektronik ortamda (e-devlet üzerinden) yapılabilir.

    Reklam ve tanıtım yönetmeliği kimleri kapsar?

    Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği, tüketiciye yönelik her türlü ticari reklam ile haksız ticari uygulamayı kapsar. Yönetmeliğin kapsadığı kişiler arasında: Reklam veren, reklam ajansları ve mecra kuruluşları gibi reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşlar bulunur. Ticari veya mesleki amaçlarla mal veya hizmet sunan ya da bu kişiler adına hareket eden gerçek veya tüzel kişiler (ticari uygulamada bulunanlar) yer alır. Sağlık meslek mensupları, sağlık hizmeti sunan gerçek ve özel hukuk tüzel kişileri de yönetmelik kapsamında değerlendirilir.

    Sağlık Bakanlığı'nın reklam yönetmeliği nedir?

    Sağlık Bakanlığı'nın reklam yönetmeliği, "Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik"tir. Bu yönetmeliğin amacı; sağlık hizmetlerinde tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerine ilişkin temel ilke ve ölçütlerin belirlenmesi, bu faaliyetlerin denetlenmesi ve uygulanacak yaptırımlara ilişkin usul ve esasların düzenlenmesidir. Yönetmeliğe göre sağlık alanında tanıtım ve bilgilendirmede bazı temel ilkeler şunlardır: Tanıtım ve bilgilendirmelerde, genel ahlaka, tıbbi deontoloji ve meslek etiği kurallarına uyulması zorunludur. Sağlık hizmet sunumu ile ilgili bilgilendirmeler, sadece konusunda hukuken yetkili sağlık meslek mensupları tarafından yapılabilir. Sağlık tesislerinin hasta tedavi ettiği uzmanlık dallarından başka hastaları kabul ve tedavi ettiği intibaını uyandıracak şekilde halkı yanıltan, yanlış yönlendiren, kişi ve toplum sağlığını tehlikeye düşüren, talep ve haksız rekabet ortamı yaratan tanıtım ve bilgilendirme yapılamaz. Tanıtım ve bilgilendirmelerde; sağlık meslek mensubu tarafından yapılsa dahi, doğruluğu bilimsel ve klinik olarak kanıtlanmamış, yerleşik tıbbi metot haline gelmemiş, Bakanlıkça tıbbi işlem olarak tanımlanıp düzenlenmemiş tıbbi ve tedavi yöntemleri hakkında açıklamalara yer verilemez. Yönetmeliğin tamamına resmigazete.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    Takviye Edici Gıdalar Yönetmeliği'ne göre hangi ürünler takviye edici gıda olarak değerlendirilmez?

    Takviye Edici Gıdalar Yönetmeliği'ne göre aşağıdaki ürünler takviye edici gıda olarak değerlendirilmez: Sakız, macun, çikolata, bonbon şeker, saplı şeker, bar, alkolsüz içecek, kahve, çay vb. gıdalar. Etken maddeler katılarak üretilen ürünler (örneğin, sakız, macun, çikolata içine etken madde katılması). 3 yaş altı küçük çocuklara yönelik takviye edici gıdalar (bu yaş grubuna katkı maddesi kullanılamaz). Bal, keçiboynuzu özü, sirke, tahin, pekmez, zeytinyağı, meyve suyu gibi gıdalar.

    Takviye edici gıda logosu nasıl olmalı?

    Takviye edici gıda logosu, sağlık, canlılık ve refah temalarını yansıtmalıdır. Bunun için: Doğal içerikleri ifade eden yaprak gibi semboller veya zindelik yayan soyut insan figürleri kullanılabilir. Minimalist vitamin kapsülleri veya sağlıkla ilgili diğer simgeler eklenebilir. Enerji için keskin kırmızılar, güven ve sakinlik için klinik maviler ve yeşiller gibi renkler tercih edilebilir. Ayrıca, logoda üretici firmanın adı ve kısa bir slogan yer alabilir. Takviye edici gıda logosu oluştururken, yasal düzenlemelere uyulması ve yanıltıcı ifadelerden kaçınılması önemlidir.

    Takviye edici gıda ne işe yarar?

    Takviye edici gıdalar, sağlıklı vücut fonksiyonlarını desteklemeye yönelik olup, kullanmak için hasta olmayı gerektirmez. Başlıca faydaları: Kemik sağlığını destekler. Enerji metabolizmasına katkı sağlar. Sinir sistemini destekler. Bağışıklık sistemini destekler. Sindirim sistemine yardımcı olur. Takviye edici gıdalar, ilaç yerine geçmez ve tedavi edici bir etkisi yoktur.