• Buradasın

    Sağlık Bakanlığı'nın reklam yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sağlık Bakanlığı'nın reklam yönetmeliği, "Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik" olarak adlandırılmaktadır 13.
    Bu yönetmeliğin amacı, sağlık hizmetlerinde tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerine ilişkin temel ilke ve ölçütlerin belirlenmesi, bu faaliyetlerin denetlenmesi ve uygulanacak yaptırımlara ilişkin usul ve esasların düzenlenmesidir 13.
    Yönetmeliğe göre, sağlık hizmet sunumunda örtülü veya açık reklam yapılması ve yaptırılması yasaktır 13. Tanıtım ve bilgilendirmelerde uyulması gereken bazı ilkeler şunlardır:
    • Genel ahlaka, tıbbi deontoloji ve meslek etiği kurallarına uyulması zorunludur 13.
    • Tanıtım ve bilgilendirmeler, sadece konusunda hukuken yetkili sağlık meslek mensupları tarafından yapılabilir 13.
    • Tanıtım ve bilgilendirmelerde, doğruluğu bilimsel ve klinik olarak kanıtlanmamış tedavi yöntemleri hakkında açıklamalara yer verilemez 13.
    • Sağlık hizmetlerine yönelik sosyal sorumluluk projeleri ve kampanyalar kapsamında yapılacak tanıtımlar için Bakanlıktan izin alınması zorunludur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi reklam türleri yasak?

    Türkiye'de yasak olan reklam türleri şunlardır: 1. Tütün ürünleri: Tütün ürünlerinin her türlü reklamı ve promosyonu yasaktır. 2. Alkollü içecekler: Alkollü içeceklerin reklamı ve tanıtımı, belirli kısıtlamalarla düzenlenmiştir. 3. Uyuşturucu ve psikotrop maddeler: Bu maddelerin reklamı ve kullanımını teşvik edecek içerikler yasaktır. 4. Reçeteli ilaçlar ve tıbbi ürünler: Doğrudan tüketiciye yönelik reklamı yasaktır, sadece sağlık profesyonellerine tanıtılabilir. 5. Kumar ve bahis: Kumar ve bahis oyunlarının reklamı yasaktır. 6. Cinsel içerikli ürünler ve hizmetler: Cinsel içerikli ürünlerin ve hizmetlerin reklamı da yasaktır. 7. Bilgisayar korsanlığı yazılımları: Hacker hizmetleri ve korsanlık yazılımları reklamı yapılamaz. Ayrıca, genel reklam yasakları kapsamında aldatıcı, yanıltıcı ve haksız reklamlar da yasaktır.

    Reklam yönetimi nedir?

    Reklam yönetimi, bir işletmenin pazarlama hedeflerine ulaşmasını sağlamak amacıyla reklam stratejileri geliştirme, uygulama ve değerlendirme sürecidir. Reklam yönetiminin temel adımları: Hedef kitle belirleme. Reklam stratejisi geliştirme. Medya planlaması. Bütçe yönetimi. Performans değerlendirmesi.

    Sağlık beyanları yönetmeliği nedir?

    Sağlık Beyanları Yönetmeliği, son tüketiciye arz edilen ürünlerin sağlık beyanlarının denetimine ilişkin usul ve esasları belirler. Bazı temel ilkeleri: Gıda ve takviye edici gıdalarda sağlık beyanı, 20/4/2023 tarihli ve 32169 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Gıda ve Takviye Edici Gıdalarda Sağlık Beyanı Kullanımı Hakkında Yönetmelik" kapsamında kullanılır. Gıda ve takviye edici gıda dışındaki ürünlerde sağlık beyanı kullanılamaz. Sağlık beyanı içerisinde klinik çalışmalarla ispatlanmamış ifadelere yer verilemez. Ürün tanıtımlarında, ürün bileşiminde bulunan ögelerin insan sağlığına doğrudan veya dolaylı olarak faydalı olduğu, hastalıklara veya belirtilerine karşı etkili olduğu, koruduğu, tedavi ettiği belirtilemez. Ürün tanıtımlarında sağlık beyanını çağrıştıracak görseller kullanılamaz. Yönetmeliğe aykırı davrananlar hakkında 5996 sayılı Kanunun ilgili maddelerine göre yaptırımlar uygulanır.

    Reklam ve tanıtım yönetmeliği kimleri kapsar?

    Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği, ticari uygulamada bulunan tüm kişi, kurum ve kuruluşları kapsar. Bu yönetmelik ayrıca reklam veren, reklam ajansları ve mecra kuruluşlarını da kapsar.

    Sağlık Bakanlığı tanıtım yönetmeliği ne zaman yürürlüğe girdi?

    Sağlık Bakanlığı'nın "Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik" 29 Temmuz 2023 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    Reklam sıklığı kaç olmalı?

    Reklam sıklığı, kampanyanın hedeflerine, hedef kitleye, reklamın içeriğine ve reklam verilen platforma bağlı olarak değişir. Genel olarak, bir kullanıcıya günde 3-5 kez reklam göstermek etkili bir başlangıç noktası olarak kabul edilir. Bazı durumlarda farklı sıklık ayarları gerekebilir: Marka bilinirliği kampanyaları genellikle daha yüksek sıklık gerektirir. Küçük ve niş bir hedef kitle için daha düşük sıklık genellikle yeterlidir. Görsel olarak çarpıcı veya yaratıcı içerik, kullanıcıların dikkatini daha uzun süre tutabilir ve daha az sıklıkta gösterilebilir. Platformun önerileri dikkate alınmalıdır; Google Ads ve Facebook Ads gibi platformlar, optimal sıklık için önerilerde bulunur. Reklam sıklığını belirlerken, kullanıcı geri bildirimlerini ve kampanya performansını izlemek önemlidir.

    Sağlık Bakanlığı reklam yasağı kalktı mı?

    Hayır, sağlık alanında reklam yasağı kalkmamıştır. Sağlık hizmetlerinin ticarileşmesini önlemek ve hasta haklarını korumak amacıyla çeşitli kanun ve yönetmeliklerle reklam yasağı getirilmiştir. Sağlıkta reklam yasağı, 29 Temmuz 2023 tarihli Sağlık Hizmetlerinin Tanıtımı ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik ile yeniden düzenlenmiştir. Sağlıkta reklam yasağına aykırı durumlar ve uygulanacak yaptırımlar, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun, 6023 sayılı Türk Tabipleri Birliği Kanunu, Tıbbi Deontoloji Tüzüğü, Sağlık Meslek Mensupları Yönetmeliği gibi yasal düzenlemelerle belirlenmiştir.