Buradasın
Sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin esaslar nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin esaslar şu şekilde özetlenebilir:
- İstihdam Şekli: Sözleşmeli personel, belirli bir mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile çalıştırılır ve işçi sayılmaz 25.
- Seçim ve Atama: Sözleşmeli personel alımı, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) puanı esas alınarak doğrudan yerleştirme, yazılı veya sözlü sınav gibi yöntemlerle yapılır 5.
- Ücret ve Diğer Menfaatler: Personelin ücreti, pozisyon unvanı, eğitim düzeyi ve hizmet süresi dikkate alınarak belirlenir 5. Aylık brüt ücretin haricinde ek ödeme yapılabilir 2.
- Çalışma Saatleri: Sözleşmeli personelin çalışma saatleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda belirtilen çalışma saat ve sürelerine tabidir 4.
- Görev Yeri ve Başka İşte Çalıştırma: Sözleşmeli personel, sözleşmelerinde belirtilen görev yeri dışında ve başka bir işte çalıştırılamaz 25.
- Yeniden Hizmete Alma: Doğum, askerlik gibi nedenlerle sözleşmesi feshedilen personelin pozisyonu saklı tutulur ve istekleri halinde yeniden hizmete alınabilirler 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: