• Buradasın

    Sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin esaslar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin esaslardan bazıları şunlardır:
    • Sözleşme süresi 15. Sözleşmeli personel ile imzalanan hizmet sözleşmesi süreleri mali yıl ile sınırlıdır 15.
    • Görev yeri 5. Sözleşmeli personel, sözleşmelerinde belirtilen görev yeri dışında çalıştırılamaz 5.
    • Ücret 12. Sözleşmeli personelin ücreti; pozisyon unvanı, bu unvana ilişkin eğitim düzeyi ve kamu kurum ve kuruluşlarında aynı kadro veya pozisyon unvanında geçen hizmet süresi dikkate alınarak tespit edilir 12.
    • Ek madde 8 14. 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası uyarınca bir yıldan az süreli veya mevsimlik hizmet kapsamında çalıştırılabilecek sözleşmeli personelin sayısı, sözleşme ücreti ve çalışma süreleri her yıl ilgili kurumun önerisi ve Devlet Personel Başkanlığının olumlu görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca saptanır 14.
    • Özel şartlar 24. Kurumlar, sözleşmeli personel için söz konusu cetvelde belirlenen asgari niteliklere, hizmetin gereği ilave nitelikler belirleyebilirler 24.
    Sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin esasların tamamı, mevzuat.gov.tr ve mevzuat.meb.gov.tr gibi sitelerde yer alan ilgili mevzuat belgelerinde bulunabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657'ye tabi 4B sözleşmeli personel ne demek?

    657'ye tabi 4B sözleşmeli personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası kapsamında istihdam edilen kamu personelini ifade eder. 4B sözleşmeli personelin bazı özellikleri: Ücret: Pozisyon unvanı, eğitim düzeyi ve hizmet süresi dikkate alınarak belirlenir. Çalışma süresi: Sözleşmeler genellikle bir mali yıl içindir. Tayin hakkı: Aynı kurumda 5 yıl kesintisiz çalıştıktan sonra kullanılabilir. Emeklilik: Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) kapsamında değerlendirilir, ancak memur statüsünden değil, işçilik statüsünden emekli aylığı bağlanır. İş güvencesi: Kadrolu memurlara göre daha azdır.

    4B sözleşmeli personel hangi esaslara tabi?

    4B sözleşmeli personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası ve bu maddeye dayanarak çıkarılan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar Hakkında Kararname hükümlerine tabidir. Bu esaslar arasında: Ücret tespiti. Sözleşme süresi. Görev yeri. Kurum içi ve kurumlar arası yer değişikliği. İzin hakları. Ayrıca, 4B sözleşmeli personel, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında SGK'ya tabidir.

    4/B sözleşmeli personel yönetmeliği değişti mi?

    Evet, 4/B sözleşmeli personel yönetmeliği değişti. 28 Aralık 2024 tarihinde, devlet memurlarına ilişkin düzenlemeleri de içeren Devlet Memurları Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek yasalaştı. Ayrıca, 27 Şubat 2025 tarihli Resmi Gazete'de "Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar ile Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar" yürürlüğe girdi. Bu değişikliklerle ilgili detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: memurlar.net. resmigazete.gov.tr.

    4b sözleşmeli personel maaş hesaplama nasıl yapılır?

    4/B sözleşmeli personel maaş hesaplaması, aşağıdaki web siteleri üzerinden yapılabilir: memurlar.net. isinolsa.com. Maaş hesaplaması, ayrıca Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) üzerinden de yapılabilir. Maaş hesaplaması için güncel katsayılar ve vergi oranları kullanılır. Maaş hesaplaması yaparken bir uzmana danışılması önerilir.

    4b sözleşmeli personel kaç saat çalışır?

    4B sözleşmeli personelin haftalık çalışma süresi 40 saattir. Günlük mesai süresi ise kuruma göre değişiklik göstermekle birlikte genellikle 8-9 saat arasındadır. Ayrıca, belirli bir sürede bitirilmesi gereken işler söz konusu olduğunda, normal çalışma saatleri dışında ve hafta tatili ile resmi tatillerde de çalışmak zorundadırlar.

    4/B sözleşmeli personel ne iş yapar?

    4/B sözleşmeli personel, genellikle belirli bir süreyle sınırlı olan sözleşmelerle kamu kurumlarında çalışır. 4/B sözleşmeli personelin yapabileceği bazı işler: Öğretmen, sağlık personeli, büro personeli ve destek personeli gibi pozisyonlarda görev yapmak; Proje hizmetleri, veri girişi, kayıt tutma ve benzeri büro işlerini yerine getirmek. 4/B sözleşmeli personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası kapsamında istihdam edilir.

    4/B sözleşmeli personel kadroya geçince hakları nelerdir?

    4/B sözleşmeli personelin kadroya geçmesi durumunda sahip olacağı bazı haklar şunlardır: Mali ve sosyal haklar: Kadroya geçen personel, göreve başladığı tarihi takip eden aybaşından itibaren yeni statüsüne göre mali ve sosyal haklara sahip olur. Unvan değişikliği: Sözleşmeli personel, unvan değişikliği sınavlarına girerek farklı bir pozisyona geçiş yapabilir. Yıllık izin: Hizmet süresi 1-10 yıl arası olanlar 20 gün, 10 yıl üzeri olanlar ise 30 gün yıllık izin kullanabilir. Kurumlar arası geçiş: Kadroya geçen personel, 4 yıllık sürenin sonunda kurumlar arası geçiş hakkı kazanır. Kadroya geçiş şartları arasında en az 3 yıl kesintisiz sözleşmeli olarak çalışmış olmak ve disiplin cezası almamış olmak gibi koşullar bulunmaktadır. Kadroya geçişle ilgili detaylar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre değişiklik gösterebilir.