Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Şirket uyarı yazısı verirken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar şunlardır:
- Belgelerin Hazırlanması: Uyarı yazısı, şirketin resmi antetli kağıdına yazılmalı ve gerekli bilgiler (tarih, çalışanın adı soyadı, departmanı/ünvanı, olayın tanımı, şirket iç yönetmeliği/iş kanunu madde ve fıkra) doğru ve eksiksiz olarak girilmelidir 2.
- İçeriğin Hazırlanması: Uyarı gerekçeleri detaylı bir şekilde açıklanmalı, itiraz hakkı ve süresi belirtilmeli, benzer davranışların tekrarı halinde uygulanacak disiplin cezaları hakkında bilgi verilmelidir 24.
- Tebliğ: Yazılı uyarı, personel işleri ile görevli birim tarafından en yakın amirinin huzurunda çalışana tebliğ edilmeli ve çalışanın tebellüğ ettiğini gösteren kayıtla birlikte özlük dosyasına konulmalıdır 5.
Örnek bir uyarı yazısı için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
Uyarı yazısı hazırlama sürecinde hukuki destek alınması tavsiye edilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: