Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SG profesyonel hizmet sözleşmesinin ne olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, hizmet sözleşmesi hakkında genel bilgi verilebilir.
Hizmet sözleşmesi, işveren ve çalışan arasında yapılan, çalışanın belirli bir işte veya pozisyonda çalışmasını ve bu çalışma karşılığında ücret almasını düzenleyen bir iş sözleşmesidir 12. Türk Borçlar Kanunu’nda düzenlenen bu sözleşme türü, çalışma hayatında en yaygın kullanılan sözleşmelerden biridir 2.
Hizmet sözleşmesinde genellikle yer alan bilgiler şunlardır:
- Sözleşmenin başlığı 4. Sözleşmenin türü ve içeriği, sözleşmenin tamamı okunmadan da anlaşılabilsin diye kullanılır 4.
- Sözleşmenin tarihi 4. Sözleşmenin yapıldığı tarihi gösterir 4.
- Tarafların isimleri 4. Sözleşmeye, gerçek kişilerin adı ve soyadı, tüzel kişilerin tacir ticari unvanları ve açık adresleri yazılır 4.
- Sözleşmenin konusu 4. Sözleşmede amaçlanan temel noktalar; ayrıntısız, anlaşılır ve sözleşmenin niteliğini ortaya koyar nitelikte belirtilir 4.
- Tarafların hak ve yükümlülükleri 4. Tarafların hak ve yükümlülükleri açık ve net biçimde yazılır 4.
- Hizmetin açık ve net tanımlanması 5. Hizmet verenin tam olarak ne yapacağını, hangi standartlara uyacağını ve hangi sonuçları elde etmesi gerektiği açıkça belirtilmelidir 5.
- Ücret ve ödeme koşullarının belirlenmesi 5. Toplam ücret, ödeme planı, ödeme yöntemi, gecikme faizi ve cezai şartlar açıkça belirtilmelidir 5.
- Fesih şartları ve sonuçlarının belirlenmesi 5. Her iki tarafın da sözleşmeyi feshetme hakkına sahip olduğu durumlar ve bu feshin sonuçları açıkça belirtilmelidir 5.
- Uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin belirlenmesi 5. Taraflar arasında çıkabilecek anlaşmazlıkların nasıl çözüleceği belirtilmelidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: