• Buradasın

    Sayıştayın denetim yetkisi hangi kanunlarla düzenlenmiştir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sayıştayın denetim yetkisi, 6085 sayılı Sayıştay Kanunu ve bu kanunla ilgili diğer mevzuatlarla düzenlenmiştir 13.
    Bazı düzenlemeler:
    • 3346 sayılı Kanun: Kamu iktisadi teşebbüslerinin denetimini düzenler 12.
    • 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu: Denetim alanını genişletmiştir 4.
    Ayrıca, Sayıştayın denetim faaliyetlerine ilişkin genel esaslar, "Sayıştay Denetim Yönetmeliği" ile de belirlenmiştir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1982 Anayasası Sayıştay'ın kuruluşu hangi madde ile düzenlenmiştir?

    1982 Anayasası'nda Sayıştay'ın kuruluşu, Üçüncü Kısmın Üçüncü bölümünde "Yargı" başlığı altında, 160. maddede düzenlenmiştir.

    Sayıştay kararları nasıl uygulanır?

    Sayıştay kararları, 6085 sayılı Sayıştay Kanunu'na göre şu şekilde uygulanır: Tebliğ: Sayıştay ilamları, sorumlulara, ilgili kamu idarelerine, Maliye Bakanlığına, muhasebe birimine ve başsavcılığa tebliğ edilir. İnfaz: İlamlar kesinleştikten sonra 90 gün içinde yerine getirilir. Faiz Uygulaması: İlam hükümlerinin yerine getirilmesinde, karar tarihinden itibaren kanuni faiz uygulanır. Tahsilat: Borç çıkarılan memur öncelikle durumu tebliğ alır ve borcunu öder. Sayıştay kararlarına karşı temyiz, yargılamanın iadesi ve karar düzeltilmesi gibi kanun yollarına başvurulabilir.

    Sayıştay kimler tarafından denetlenir?

    Sayıştay, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) adına kamu idarelerini denetler. Sayıştay'ın denetim yaptığı bazı alanlar şunlardır: Merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki kamu idareleri ve sosyal güvenlik kurumları. Mahalli idareler. Sermayesinde kamu payı olan özel kanunlar ile kurulmuş anonim ortaklıklar. Kamu kaynakları ve faaliyetleri. Uluslararası kuruluş ve örgütlerin hesap ve işlemleri.

    Sayıştayın denetim raporları bağlayıcı mı?

    Sayıştay denetim raporlarının bağlayıcılığı, raporun türüne göre değişiklik gösterir: Denetim raporları: Kamu idarelerinin mali işlemlerini ve yasalara uygunluğunu değerlendirir, ancak bağlayıcı değildir; tavsiye niteliğindedir. Hesap yargılaması kararları: Belirli durumlarda yapılan hesap yargılaması sonucunda alınan kararlar bağlayıcıdır ve kamu zararlarının tazmini gibi sonuçlar doğurabilir; uygulanması zorunludur.

    6085 sayılı Sayıştay Kanunu nedir?

    6085 sayılı Sayıştay Kanunu, kamuda hesap verme sorumluluğu ve mali saydamlık esasları çerçevesinde, kamu idarelerinin etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak çalışmasını ve kamu kaynaklarının öngörülen amaç, hedef, kanunlar ve diğer hukuki düzenlemelere uygun olarak elde edilmesini, muhafaza edilmesini ve kullanılmasını sağlamak amacıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi adına yapılacak denetimleri, sorumluların hesap ve işlemlerinin kesin hükme bağlanmasını ve kanunlarla verilen inceleme, denetleme ve hükme bağlama işlerini düzenlemek için kabul edilmiştir. Bu kanun, Sayıştayın kuruluşunu, işleyişini, denetim ve hesap yargılaması usullerini, mensuplarının niteliklerini ve atanmalarını, ödev ve yetkilerini, haklarını ve yükümlülüklerini ve diğer özlük işlerini, başkan ve üyelerinin seçim ve teminatını da kapsamaktadır. 6085 sayılı Sayıştay Kanunu, 3 Aralık 2010 tarihinde kabul edilmiş ve 19 Aralık 2010 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    Sayıştay denetiminde hangi konular incelenir?

    Sayıştay denetiminde incelenen bazı konular: Mali işlemler ve faaliyetler. Kaynakların kullanımı. İç kontrol sistemleri. Uyum. Uluslararası kuruluşlar. Kamu iktisadi teşebbüsleri.

    Muhasebe mevzuatı hangi kanunlara tabidir?

    Muhasebe mevzuatı, çeşitli kanunlara tabidir: 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu. 1050 sayılı Muhasebei Umumiye Kanunu (Mülga). 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu. Ayrıca, muhasebe uygulamaları, 26.12.1992 tarihli 1 Seri No'lu Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği ile belirlenen usul ve esaslara da tabidir.