Buradasın
Satıcı iade kargo ücretini nasıl geri alır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satıcı, iade kargo ücretini geri almak için aşağıdaki adımları izleyebilir:
- Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'ne Uygun Hareket Etmek: İade sürecinde, tüketicinin yaptığı tüm masrafların (kargo ücreti dahil) satıcıya ait olduğu belirtilmelidir 13.
- Ön Bilgilendirme Yapmak: Tüketiciye, iade kargo ücretini kendisinin ödeyeceği önceden bildirilmelidir 24. Bu bilgilendirme, satış işlemi sırasında veya ürünle birlikte gönderilen belgelerde yer almalıdır 4.
- Anlaşmalı Kargo Şirketi Belirtmek: Satıcı, iadenin hangi kargo şirketi ile yapılması gerektiğini seçebilir ve bu bilgiyi tüketiciye iletebilir 14. Bu durumda, tüketici seçilen kargo şirketi aracılığıyla ürünü geri gönderdiğinde herhangi bir bedel ödemez 4.
- Yasal Süre İçinde İade: Tüketici, ürünü satıcıya gönderdikten sonra, satıcı en geç 14 gün içinde tüm ödemeleri ve kargo masraflarını iade etmelidir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: