Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kayseri'den ev almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Tapu Randevusu Almak: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nden randevu alınmalıdır 1. Randevu, resmi web sitesi üzerinden veya Alo 181 numaralı hat aranarak alınabilir 1.
- Gerekli Belgeleri Hazırlamak: Hem satıcı hem de alıcı, tapu müdürlüğüne giderken gerekli evrakları tamamlamalıdır 13. Satıcı için nüfus cüzdanı, biyometrik fotoğraf, tapu fotokopisi, emlak vergisi rayiç bedeli belgesi ve zorunlu deprem sigortası belgesi gereklidir 1. Alıcı için ise nüfus cüzdanı, iki adet biyometrik fotoğraf ve vekaletname (işlem vekil aracılığıyla yapılacaksa) gereklidir 13.
- Tapu Harcı Ödemesi: Devir-teslim işlemi öncesinde, alıcı ve satıcı tarafından tapu harcı ödenmelidir 1. Harç, satışın gerçekleştiği bölgenin vergi dairesine ödenir 1.
- Satış Sözleşmesini İmzalamak: Tüm belgeler tamamlandıktan sonra, tapu kayıtları imzalanır ve müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir 3.
Ayrıca, Kayseri'de profesyonel bir emlakçı ile çalışmak, satış sürecini kolaylaştırabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: