• Buradasın

    Personel Daire Başkanlığı ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Personel Daire Başkanlığı'nın bazı görevleri:
    • Personel planlaması ve politikası: Personel planlaması ve politikasıyla ilgili çalışmalar yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi için önerilerde bulunmak 35.
    • Atama ve özlük işlemleri: Personelin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek 13.
    • Eğitim programları: İdari personelin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimi programlarını düzenlemek ve uygulamak 13.
    • Diğer görevler:
      • Kadro iptal-ihdas işlemleri 3;
      • Sosyal güvenlik hizmetleri 3;
      • Asker sevk, tehir ve askerlik sonrası göreve başlama işlemleri 3;
      • Görevde yükselme ve kademe, derece terfi işlemleri 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    İÜ personel daire başkanlığı hizmet içi eğitim nasıl yapılır?

    İstanbul Üniversitesi (İÜ) Personel Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen hizmet içi eğitimler şu şekilde yapılır: Eğitim Planlaması: Personel Daire Başkanlığı, diğer birimlerle işbirliği yaparak yıllık hizmet içi eğitim planını hazırlar. Eğitim Programları: Eğitim planında belirlenen konular, eğitilecek personel, eğitim görevlileri, yer, tarih, süre ve diğer hususlar eğitim programlarında belirtilir. Eğitimlerin Uygulanması: Hizmet içi eğitimler, Üniversitede veya gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşların tesislerinde gerçekleştirilir. Eğitimlerin Değerlendirilmesi: Eğitim sırasında veya sonunda, katılımcıların ve görev alanların görüş ve düşüncelerini almak için anketler düzenlenebilir. 2024 yılında düzenlenen bazı hizmet içi eğitimler şunlardır: "Bireylerarası İletişim"; "İleri Düzey Uygulamalı Microsoft Word"; "İşyerinde Problem Çözme"; "Çevre ve Sıfır Atık"; "İleri Düzey Uygulamalı Microsoft Excel". Hizmet içi eğitimlerle ilgili güncel bilgilere İstanbul Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı'nın hizmeticiegitim@istanbul.edu.tr adresinden ulaşılabilir.

    Personel Genel Müdürlüğü ve Personel Dairesi Başkanlığı aynı mı?

    Hayır, Personel Genel Müdürlüğü ve Personel Dairesi Başkanlığı aynı değildir. Personel Genel Müdürlüğü, bazı bakanlıklarda (örneğin, Milli Eğitim Bakanlığı) bulunan ve personel planlaması, atama, özlük işlemleri gibi geniş kapsamlı insan kaynakları yönetimini yürüten bir birimdir. Personel Dairesi Başkanlığı ise, daha spesifik olarak personel ve eğitim politikaları, atama, özlük işleri, disiplin işlemleri gibi daha dar bir yetki alanına sahip birimdir ve bazı genel müdürlüklerde (örneğin, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü) bulunur.