Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ombudsmana şikayet edildiğinde şu süreçler yaşanır:
- Şikâyet Alma: Ombudsman, kendi görev alanına giren konularla ilgili idarelerin hak ve menfaat ihlallerini soruşturmak için şikayet üzerine harekete geçer 12.
- Resen Soruşturma: Ombudsman, toplumda infial yaratan veya vatandaşın korkarak şikayet edemeyeceği durumları da resen araştırabilir 1.
- Bilgi ve Belge Talebi: Ombudsman, soruşturma için gerekli gördüğü hallerde bilirkişi uygulamasından yararlanabilir ve kamu arşivlerinden her türlü bilgi ve belgeyi talep edebilir 12.
- Tavsiye Kararı: Soruşturma sonucunda ombudsman, idarenin kusurlu olduğuna karar verirse, tavsiye niteliğinde bir karar tebliğ eder; bu karar, idareyi hatasını düzeltmeye çağırır 12.
- Kamuoyuna Açıklama: Ombudsman, soruşturma sonuçlarını ve elde ettiği bilgi ve belgeleri kamuoyuna açıklayabilir 12.
Ombudsman kararları bağlayıcı değildir ve idari yargı yoluna gidilmesini engellemez 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: