• Buradasın

    Ombudsmana şikayet edince ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ombudsmana şikayet edildiğinde şu süreçler yaşanır:
    1. Şikâyet Alma: Ombudsman, kendi görev alanına giren konularla ilgili idarelerin hak ve menfaat ihlallerini soruşturmak için şikayet üzerine harekete geçer 12.
    2. Resen Soruşturma: Ombudsman, toplumda infial yaratan veya vatandaşın korkarak şikayet edemeyeceği durumları da resen araştırabilir 1.
    3. Bilgi ve Belge Talebi: Ombudsman, soruşturma için gerekli gördüğü hallerde bilirkişi uygulamasından yararlanabilir ve kamu arşivlerinden her türlü bilgi ve belgeyi talep edebilir 12.
    4. Tavsiye Kararı: Soruşturma sonucunda ombudsman, idarenin kusurlu olduğuna karar verirse, tavsiye niteliğinde bir karar tebliğ eder; bu karar, idareyi hatasını düzeltmeye çağırır 12.
    5. Kamuoyuna Açıklama: Ombudsman, soruşturma sonuçlarını ve elde ettiği bilgi ve belgeleri kamuoyuna açıklayabilir 12.
    Ombudsman kararları bağlayıcı değildir ve idari yargı yoluna gidilmesini engellemez 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ombudsmanlık şikayet için nereye başvurulur?

    Ombudsmanlık şikayet başvuruları için aşağıdaki yollar kullanılabilir: Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK). e-Devlet Kapısı. Posta veya elektronik posta. Faks. Valilik ve kaymakamlıklar.

    Ombudsman ne iş yapar?

    Ombudsmanın temel görevleri: Şikayetleri değerlendirmek: Kamu otoriteleri ile bireyler arasındaki sorunlardan kaynaklanan şikayetleri ele alır. Çözüm bulmak: Şikayetlere yönelik her iki taraf için de tatmin edici çözümler arar. Araştırma yapmak: Kanunların kötüye kullanılması veya temel hakların ihlali gibi durumlarda soruşturma yürütür. Öneride bulunmak: Yönetimin iyileştirilmesi için önerilerde bulunur. Ombudsmanın yetkileri ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir, ancak genellikle tavsiye, uzlaştırma ve bazı durumlarda buyruk verme gibi araçları içerir.

    KDK'ya kimler şikayet edebilir?

    Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) şikayette bulunabilecek kişiler: Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçici ya da kalıcı olarak yaşayan tüm gerçek ve tüzel kişiler; 18 yaşından küçükler, www.kdkcocuk.gov.tr internet adresi üzerinden idare ile yaşadıkları sorunları bildirebilirler; Çocuk haklarına ilişkin başvurularda menfaat şartı aranmaz; Engelliler gibi toplumdaki hassas gruplar, mülteciler, ülkemizde geçici olarak ikamet edenler, turistler, dernek ve şirket gibi tüzel kişiler. Başvuruda bulunacak kişilerin, şikayetlerinin konusunu ve taleplerini içeren bir dilekçe hazırlamaları gerekmektedir.

    Ombudsmanlık kurumu kime bağlıdır?

    Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık), Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) bağlıdır. Ancak kurum, özerk bir biçimde faaliyet yürütmektedir.

    Ombudsman kime karşı sorumludur?

    Ombudsman, bağımsız bir kamu otoritesi olarak parlamentoya karşı sorumludur. Ancak, ombudsmanın hükümete karşı da bağımsızlığı bulunmaktadır.

    Şikayetim var nereye şikayet edebilirim?

    Şikayet edilebilecek bazı platformlar: e-Devlet Kapısı: Bilgi edinme ve çeşitli kurumlara itiraz başvuruları için kullanılabilir. Şikayetvar: Ürün ve hizmetlerle ilgili şikayetler için bir web sitesidir. BTK Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu üzerinden şikayet yapılabilir. Ayrıca, herhangi bir suç veya hukuksuzluk durumunda en yakın adliyeye gidilerek savcılığa suç duyurusunda bulunulabilir.

    KDK şikayet edince ne olur?

    KDK'ya (Kamu Denetçiliği Kurumu) şikayette bulunulduğunda şu sonuçlar ortaya çıkabilir: Tavsiye Kararı: Başvuran haklı bulunursa, KDK ilgili kuruma tavsiyede bulunur. Dostane Çözüm Kararı: Başvuran ile şikayet edilen idare arasında KDK'nın girişimiyle uzlaşma sağlanır veya idare başvuranın talebini yerine getirirse bu karar verilir. Ret Kararı: Başvuran şikayet ettiği konuda haklı bulunmazsa veya şikayet edilen idarenin yaptığı işlem hukuka uygun bulunursa bu karar verilir. İncelenemezlik Kararı: Başvuru gerekli şartları taşımıyorsa, şikayet edilen idari bir işlem değilse, başvuru süresinde yapılmamışsa ya da konuyla ilgili yargı organlarında devam eden veya sonuçlanmış başvuru varsa KDK bu başvuruyu inceleyemez. Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar: Başvuranın başvurusundan vazgeçmesi, şikayet edilen konuya ilişkin dava açması veya vefat etmesi durumunda verilir. Gönderme Kararı: Başvuran şikayet konusu hakkında ilgili idareye başvurmadan doğrudan KDK'ya başvurmuşsa, KDK başvuruyu çözüm sağlamak üzere ilgili idareye iletir.