Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) şikayet edildiğinde aşağıdaki süreçler gerçekleşir: 1. Başvurunun İncelenmesi: KDK, şikayeti aldıktan sonra birimdeki uzmanlar tarafından inceler ve araştırır. 2. Karar Verilmesi: Şikayet haklı bulunursa, KDK şikayetçi olunan kuruma yönelik tavsiye kararı verebilir. 3. Dostane Çözüm: Taraflar arasında uzlaşma sağlanması veya idarenin başvuranın talebini haklı bularak yerine getirmesi halinde dostane çözüm kararı verilir. 4. Diğer Kararlar: Şikayetten vazgeçilmesi, dava açılması gibi durumlarda karar verilmesine yer olmadığına dair karar veya şikayetin yerinde olmadığı kanaatine varılırsa ret kararı verilebilir. KDK, aldığı kararları ilgili taraflara ve kamuoyuna bildirir.