• Buradasın

    KDK'ya kimler şikayet edebilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) şikayette bulunabilecek kişiler:
    • Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçici ya da kalıcı olarak yaşayan tüm gerçek ve tüzel kişiler 13;
    • 18 yaşından küçükler, kdkcocuk.gov.tr internet adresi üzerinden idare ile yaşadıkları sorunları bildirebilirler 1;
    • Çocuk haklarına ilişkin başvurularda menfaat şartı aranmaz 1;
    • Engelliler gibi toplumdaki hassas gruplar, mülteciler, ülkemizde geçici olarak ikamet edenler, turistler, dernek ve şirket gibi tüzel kişiler 13.
    Başvuruda bulunacak kişilerin, şikayetlerinin konusunu ve taleplerini içeren bir dilekçe hazırlamaları gerekmektedir 13. Ayrıca, başvuru sahibinin adı, soyadı, imzası, yerleşim yeri veya iş adresi ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için vatandaşlık kimlik numarası, yabancılar için pasaport numarası gibi bilgilerin yer aldığı bir form doldurulmalıdır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    KDK hangi davalara bakar?

    KDK (Kamu Denetçiliği Kurumu), idarenin her türlü eylem, işlem, tutum ve davranışlarını insan haklarına dayalı, adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden inceler, araştırır ve önerilerde bulunur. KDK'nın baktığı dava türleri arasında şunlar yer alır: Kamu görevlileri ile ilgili şikayetler. Sosyal güvenlik gibi daha teknik konular. Ceza infaz kurumları, engelli hakları ve çocuk hakları ile ilgili konular. KDK, mahkemeler gibi dava açmaz, ancak yaptığı incelemeler sonucunda idareye tavsiyelerde bulunabilir.

    KDK şikayet edince ne olur?

    KDK'ya (Kamu Denetçiliği Kurumu) şikayette bulunulduğunda şu sonuçlar ortaya çıkabilir: Tavsiye Kararı: Başvuran haklı bulunursa, KDK ilgili kuruma tavsiyede bulunur. Dostane Çözüm Kararı: Başvuran ile şikayet edilen idare arasında KDK'nın girişimiyle uzlaşma sağlanır veya idare başvuranın talebini yerine getirirse bu karar verilir. Ret Kararı: Başvuran şikayet ettiği konuda haklı bulunmazsa veya şikayet edilen idarenin yaptığı işlem hukuka uygun bulunursa bu karar verilir. İncelenemezlik Kararı: Başvuru gerekli şartları taşımıyorsa, şikayet edilen idari bir işlem değilse, başvuru süresinde yapılmamışsa ya da konuyla ilgili yargı organlarında devam eden veya sonuçlanmış başvuru varsa KDK bu başvuruyu inceleyemez. Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar: Başvuranın başvurusundan vazgeçmesi, şikayet edilen konuya ilişkin dava açması veya vefat etmesi durumunda verilir. Gönderme Kararı: Başvuran şikayet konusu hakkında ilgili idareye başvurmadan doğrudan KDK'ya başvurmuşsa, KDK başvuruyu çözüm sağlamak üzere ilgili idareye iletir.