Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
KDK'ya (Kamu Denetçiliği Kurumu) şikayette bulunulduğunda şu sonuçlar ortaya çıkabilir:
- Tavsiye Kararı: Başvuran haklı bulunursa, KDK ilgili kuruma tavsiyede bulunur 3.
- Dostane Çözüm Kararı: Başvuran ile şikayet edilen idare arasında KDK'nın girişimiyle uzlaşma sağlanır veya idare başvuranın talebini yerine getirirse bu karar verilir 34.
- Ret Kararı: Başvuran şikayet ettiği konuda haklı bulunmazsa veya şikayet edilen idarenin yaptığı işlem hukuka uygun bulunursa bu karar verilir 3.
- İncelenemezlik Kararı: Başvuru gerekli şartları taşımıyorsa, şikayet edilen idari bir işlem değilse, başvuru süresinde yapılmamışsa ya da konuyla ilgili yargı organlarında devam eden veya sonuçlanmış başvuru varsa KDK bu başvuruyu inceleyemez 13.
- Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar: Başvuranın başvurusundan vazgeçmesi, şikayet edilen konuya ilişkin dava açması veya vefat etmesi durumunda verilir 3.
- Gönderme Kararı: Başvuran şikayet konusu hakkında ilgili idareye başvurmadan doğrudan KDK'ya başvurmuşsa, KDK başvuruyu çözüm sağlamak üzere ilgili idareye iletir 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: