• Buradasın

    KDK şikayet edince ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KDK'ya (Kamu Denetçiliği Kurumu) şikayette bulunulduğunda şu sonuçlar ortaya çıkabilir:
    • Tavsiye Kararı: Başvuran haklı bulunursa, KDK ilgili kuruma tavsiyede bulunur 3.
    • Dostane Çözüm Kararı: Başvuran ile şikayet edilen idare arasında KDK'nın girişimiyle uzlaşma sağlanır veya idare başvuranın talebini yerine getirirse bu karar verilir 34.
    • Ret Kararı: Başvuran şikayet ettiği konuda haklı bulunmazsa veya şikayet edilen idarenin yaptığı işlem hukuka uygun bulunursa bu karar verilir 3.
    • İncelenemezlik Kararı: Başvuru gerekli şartları taşımıyorsa, şikayet edilen idari bir işlem değilse, başvuru süresinde yapılmamışsa ya da konuyla ilgili yargı organlarında devam eden veya sonuçlanmış başvuru varsa KDK bu başvuruyu inceleyemez 13.
    • Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar: Başvuranın başvurusundan vazgeçmesi, şikayet edilen konuya ilişkin dava açması veya vefat etmesi durumunda verilir 3.
    • Gönderme Kararı: Başvuran şikayet konusu hakkında ilgili idareye başvurmadan doğrudan KDK'ya başvurmuşsa, KDK başvuruyu çözüm sağlamak üzere ilgili idareye iletir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    KDK'ya kimler şikayet edebilir?

    Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) şikayette bulunabilecek kişiler: Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçici ya da kalıcı olarak yaşayan tüm gerçek ve tüzel kişiler; 18 yaşından küçükler, www.kdkcocuk.gov.tr internet adresi üzerinden idare ile yaşadıkları sorunları bildirebilirler; Çocuk haklarına ilişkin başvurularda menfaat şartı aranmaz; Engelliler gibi toplumdaki hassas gruplar, mülteciler, ülkemizde geçici olarak ikamet edenler, turistler, dernek ve şirket gibi tüzel kişiler. Başvuruda bulunacak kişilerin, şikayetlerinin konusunu ve taleplerini içeren bir dilekçe hazırlamaları gerekmektedir.