Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) şikayet edildiğinde aşağıdaki süreçler gerçekleşir:
- Başvurunun İncelenmesi: KDK, şikayeti aldıktan sonra birimdeki uzmanlar tarafından inceler ve araştırır 12.
- Karar Verilmesi: Şikayet haklı bulunursa, KDK şikayetçi olunan kuruma yönelik tavsiye kararı verebilir 12. Bu karar, idareye hatalı davrandığını kabul etmesi, yanlış işlemi değiştirmesi, başvuranın talebini yerine getirmesi gibi öneriler içerebilir 2.
- Dostane Çözüm: Taraflar arasında uzlaşma sağlanması veya idarenin başvuranın talebini haklı bularak yerine getirmesi halinde dostane çözüm kararı verilir 2.
- Diğer Kararlar: Şikayetten vazgeçilmesi, dava açılması gibi durumlarda karar verilmesine yer olmadığına dair karar veya şikayetin yerinde olmadığı kanaatine varılırsa ret kararı verilebilir 3.
KDK, aldığı kararları ilgili taraflara ve kamuoyuna bildirir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: