Buradasın
Memur emeklilik dilekçesi nereye verilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Memur emeklilik dilekçesi, halen görev yapılan kuruma verilir 1.
Ayrıca, emeklilik işlemleri Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) şahsen gidilerek yapılabileceği gibi, e-Devlet üzerinden de gerçekleştirilebilir 34.
e-Devlet üzerinden işlem yapmak için, sistemin arama kısmına "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" yazılmalı ve ardından yeni başvuru oluşturulmalıdır 4. "Tahsis Talep Türü" olarak "Yaşlılık Aylığı" seçilmeli, "Sigorta Türü" kısmına ise SSK için 4/A, BAĞ-KUR için 4/B seçeneği işaretlenmelidir 4.
Emeklilik dilekçesinde şu bilgiler yer almalıdır:
- dilekçeyi veren kişinin kimlik bilgileri ve çalıştığı kurum 4;
- emeklilik talebi ve istenen emeklilik tarihi 4;
- dilekçenin tarihi, imzası ve adı-soyadı 4.
Emeklilik dilekçesi ile birlikte kimlik fotokopisi, hizmet dökümü, nüfus cüzdan fotokopisi, ilişik kesme belgesi, askerlik belgesi, dört adet resim, banka/PTT tercih dilekçesi, herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna tabi olarak çalışmama taahhüt dilekçesi gibi belgelerin de sunulması gerekebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: