Kamu emeklilik işlemleri için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. 4C (Emekli Sandığı) kapsamında emeklilik başvurusu: Kamu kurumu üzerinden: "Emeklilik Talep Formu" ile çalışılan kurumun personel birimine başvuru yapılır. e-Devlet üzerinden: e-Devlet Kapısı'nda bulunan "4C Kapsamında Yaşlılık Aylığı Bağlanması" sekmesi üzerinden online başvuru yapılabilir. Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığı üzerinden: Aktif çalışmayan kamu çalışanları, bu daire başkanlığına başvuru yaparak işlemlerini tamamlayabilirler. 2. Emeklilik başvurusu genel şartlar: Başvuru, prim gün sayısı ve yaş şartlarının tamamlanmasıyla gerçekleştirilir. Başvurular, e-Devlet üzerinden veya SGK il/merkez müdürlükleri aracılığıyla yapılabilir. Emeklilik işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler: Memurlar, emeklilik dilekçelerinde emekli olmak istedikleri tarihi belirtirler ve bu tarih esas alınır. Kurum, emeklilik talebini onaylamazsa, memurun görevi talep tarihinden 1 ay sonra otomatik olarak sona erer. Emeklilik süreci ve gerekli belgeler hakkında en güncel bilgileri Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan edinmek önemlidir.