Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Karıştırılma ihtimali, marka hukukunda tüketicilerin bir mal veya hizmeti satın alırken farklı bir işletmenin benzer mal veya hizmetini, tescilli bir marka ile ilişkilendirmesi riski olarak değerlendirilir 12.
Değerlendirme kriterleri:
- Önceki tarihli marka: İtiraz edilen markadan önce tescil edilmiş veya başvurusu yapılmış bir marka olmalıdır 12.
- Aynı veya benzer mallar/hizmetler: Başvuruya konu marka ile önceki tarihli markanın aynı veya benzer mallar/hizmetleri kapsaması gerekir 12.
- İşaretlerin aynılığı veya benzerliği: Görsel, işitsel veya kavramsal açıdan aynılık veya benzerlik bulunmalıdır 12.
- Halk tarafından ilişkilendirilme ihtimali: İlgili tüketici kesiminin markaları karıştırması riski olmalıdır 12.
Diğer faktörler:
- İlgili tüketici kesimi 14;
- Tüketicilerin dikkat düzeyi 14;
- Önceki markanın ayırt edici gücü 14;
- Malların/hizmetlerin satın alma yöntemi 1.
Karıştırılma ihtimali, soyut bir hukuki değerlendirme olup, fiili bir karıştırmanın gerçekleşmiş olması gerekmez 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: