Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Karıştırılma ihtimali, 6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu (SMK) Madde 6/1'e göre şu koşulların bir arada bulunması ile değerlendirilir 34:
- Önceki tarihli marka: İtiraz edilen markadan önce tescil edilmiş veya başvurusu yapılmış bir marka olmalıdır 4.
- Aynı veya benzer mallar/hizmetler: Başvuruya konu marka ile önceki tarihli markanın aynı veya benzer mallar/hizmetleri kapsaması gerekir 34.
- İşaretlerin aynılığı veya benzerliği: İtiraz edilen marka ile önceki tarihli marka arasında görsel, işitsel veya kavramsal açıdan aynılık veya benzerlik bulunmalıdır 4.
- Halk tarafından ilişkilendirilme ihtimali: İlgili tüketici kesiminin, işaretlerdeki ve mallar/hizmetlerdeki benzerlikler nedeniyle markaları birbirine karıştırması veya ilişkilendirmesi riski olmalıdır 4.
Değerlendirmede dikkate alınan diğer faktörler:
- İlgili tüketici kesimi 34. İnceleme konusu malların/hizmetlerin hedef kitlesi kimdir 4?
- Dikkat düzeyi 4. Tüketicilerin ilgili mal veya hizmeti satın alırken ne kadar dikkatli oldukları 4.
- Önceki markanın ayırt edici gücü 4. Markanın, kendi özelliklerinden veya bilinirliğinden kaynaklanan ayırt edicilik seviyesi 4.
- İşaretlerin karşılaştırılması 4. İşaretlerin görsel, işitsel ve kavramsal açıdan ne kadar benzer oldukları 4.
- Malların/hizmetlerin satın alma yöntemi 4. Bir mal veya hizmet nasıl satın alınıyor 4?
- Ortak unsunun ayırt edici niteliği 4. İşaretlerde ortak bir unsur varsa, bu unsurun ayırt edici gücünün ne kadar olduğu 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: