Mirasçılık belgesi (veraset ilamı) almak için iki yol bulunmaktadır: 1. Sulh Hukuk Mahkemesine Başvuru: - Yetkili mahkeme, murisin son yerleşim yeri mahkemesi ya da mirasçılardan her birinin yerleşim yeri mahkemesidir. - Başvuru için kimlik fotokopisi, nüfus kayıt örneği, mirasçılık belgesi talebini içeren dilekçe ve ölüm belgesi gereklidir. - Mahkeme, nüfus kayıtlarını inceleyerek mirasçılık belgesinin düzenlenip düzenlenemeyeceğine karar verir. 2. Notere Başvuru: - Noterden mirasçılık belgesi alabilmek için Türk vatandaşı olmak gereklidir. - Gerekli belgeler: T.C. kimlik numarası yazılı kimlik belgesi, miras bırakan kişinin T.C. kimlik bilgileri ve vekaletname veya mahkeme kararı (temsilen başvuru yapılıyorsa). - Başvuru sonrası, herhangi bir eksiklik veya engel olmadığı takdirde mirasçılık belgesi düzenlenir. Mirasçılık belgesi e-devlet üzerinden alınamaz, yalnızca sulh hukuk mahkemesinden veya noterden alınabilir.