• Buradasın

    İadeden vazgeçtikten sonra tekrar iade yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İadeden vazgeçtikten sonra tekrar iade yapılması, ürünün ayıplı olması durumunda mümkündür. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre, tüketiciler, uzaktan satış, taksitli satış ve kapıdan satış gibi belirli alışveriş yöntemlerinde, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilirler 12.
    Ancak, genel olarak mağazalardan yapılan peşin alışverişlerde, ürün ayıplı değilse iade hakkı yoktur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ret ve iade işlemleri nasıl yapılır?

    Ret ve iade işlemleri iki farklı bağlamda değerlendirilebilir: 1. Kamu Muhasebesi Bağlamında: Nakden veya mahsuben tahsil edilen tutarların ret ve iadesi, elektronik ortamda gerçekleştirilir. Bu süreç şu adımlarla tamamlanır: - Harcama birimlerince ilgili mevzuat gereği düzenlenmesi gereken belgeler, ödeme emri belgesine eklenir. - Oluşturulan ödeme emri belgesi ve ekleri, elektronik ortamda muhasebe birimine iletilir. - Muhasebe birimince gerekli kontroller yapılarak muhasebeleştirme işlemleri gerçekleştirilir. 2. Tüketici Bağlamında: Tüketicilerin satın aldıkları ürünlerden memnun kalmamaları durumunda yaptıkları iade işlemleri, refund olarak adlandırılır. Bu süreçte izlenmesi gereken adımlar şunlardır: - Tüketici, iade kararını 14 gün içinde satıcıya yazılı olarak veya e-posta, SMS gibi kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla bildirmelidir. - Talebi takip eden 10 gün içinde satıcı, karşıdan ödemeli olarak ürünün gönderilmesini talep eder. - Ürünün satıcıya ulaşmasının ardından satıcı, iade işleminin prosedürlere uygun olduğunu inceler. - İnceleme sonucu olumlu ise, 14 gün içinde para iadesi yapılır.

    Trendyol iadeden nasıl vazgeçilir?

    Trendyol'da iade işleminden vazgeçmek için iade talebini iptal etme seçeneği bulunmamaktadır. Ancak, iade sürecini başlattıktan sonra kargoya verilmeden önce iptal işlemi yapılabilir. Bunun için: 1. Trendyol müşteri hizmetlerini arayarak; 2. Trendyol uygulaması üzerinden "Asistan" seçeneğine dokunup ilgili ürünü seçerek ve iade talebini oluşturarak; 3. İade kodunu kullanmadan ürünü kargoya vererek. İade sürecinin kesin iptali, Trendyol'un değerlendirme sonucuna bağlı olarak değişebilir.

    Satın alınan ürün 7 gün içinde iade edilmezse ne olur?

    Satın alınan ürünün 7 gün içinde iade edilmemesi durumunda, tüketici bazı haklarını kaybedebilir ve iade işlemi gerçekleştirilemez. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre, mağazadan görerek alınan ürünlerin iadesi tamamen mağazanın inisiyatifine bağlıdır.

    İade faturası iptal edilirse ne olur?

    İade faturası iptal edilirse, ilgili iade işlemi de iptal edilir ve bu durum, satıcı ve alıcı arasındaki mali kayıtları ve işlemleri etkiler. İptal edilen iade faturası, muhasebe kayıtlarında açıkça işlenmeli ve iptal sebebi ile birlikte kaydedilmelidir.

    Trendyol iade reddi kaç kez yapılır?

    Trendyol'da iade reddi bir kez yapılabilir. İade talebi oluşturulduktan sonra, eğer ürün iade şartlarına uygun değilse, satıcı tarafından iade reddedilir ve ürün alıcıya geri gönderilir.

    Trendyol iade edilen ürün tekrar gönderilir mi?

    Trendyol'dan iade edilen ürün, iade şartlarına uygunsa tekrar gönderilmez. İade süreci şu şekilde işler: 1. Ürün satıcıya ulaştıktan sonra iade şartlarına uygunluğu kontrol edilir. 2. Ürün iade şartlarına uygunsa, iade onaylanır ve ücret iadesi yapılır. 3. İade edilen ürün, alıcıya geri gönderilmez.

    Sipariş iptalinde para iadesi olmazsa ne olur?

    Sipariş iptalinde para iadesi yapılmazsa, tüketici tüketici hakem heyetine başvurarak hakkını arayabilir. Ayrıca, satıcıya doğrudan iletişime geçerek sorunu çözmeye çalışmak da mümkündür.