• Buradasın

    Hangi çalışmalar için izin gerekir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İzin gerektiren çalışmalar ücretli ve ücretsiz izinler olmak üzere ikiye ayrılır:
    Ücretli izinler şunlardır:
    1. Yıllık izin: İş yerinde işe başladığı günden itibaren bir yıl çalışan işçilere verilir 12.
    2. Doğum izni: Kadın çalışanlara hamilelik ve doğum sonrası için verilir 14.
    3. Hastalık izni: İşçinin rahatsızlığı durumunda izin kullanmasını sağlar 14.
    4. Ölüm izni: Çalışanın birinci derece yakınının vefatı durumunda verilir 1.
    5. Mazeret izinleri: Evlilik, evlat edinme gibi kişisel durumlar için verilir 14.
    Ücretsiz izinler ise işverenin ve çalışanın anlaşmasıyla belirlenen sürelerde iş sözleşmesinin askıda kaldığı izin uygulamasıdır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çalışma izin belgesi kimler alamaz?

    Çalışma izin belgesi alamayan kişiler şunlardır: Diğer kanunlarda Türk vatandaşlarına hasredilen iş ve mesleklerde çalışanlar. Geçerli bir çalışma izni veya çalışma izni muafiyeti olmadan çalışanlar. Uluslararası koruma başvuru sahibi veya şartlı mülteci statüsünde olup, uluslararası koruma başvurusu tarihinden altı ay sonra başvurmayan kişiler. Geçici koruma kapsamında olup, çalışma izni veya çalışma izni muafiyeti olmadan çalışanlar. Pasaportunun veya pasaport yerine geçen belgesinin geçerlilik süresi uzatılmayan kişiler. Sahte veya yanıltıcı bilgi ve belgelerle başvuru yapanlar.

    Yabancı çalışma izinleri hangi kurum tarafından verilir?

    Yabancı çalışma izinleri, Türkiye'de Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü tarafından verilmektedir. Ancak, bazı özel durumlarda farklı kurumlar da yetki sahibidir: Yükseköğretim Kurulu, üniversitelerde görev yapan akademik personel için. Kültür ve Turizm Bakanlığı, opera ve tiyatrolarda görev yapacak sanatçılar için. Gençlik ve Spor Bakanlığı, profesyonel sporcular için.

    Çalışma izni değerlendirme kriterleri nelerdir?

    Çalışma izni değerlendirme kriterleri şunlardır: İstihdam kriteri. Mali yeterlilik kriteri. Bilanço esası usulüne tabi yeni kurulan işyerinde, iş yerinin ödenmiş sermayesinin en az 500.000 TL olması gerekir. Bilanço esası usulüne tabi faaliyette olan işyerinde, iş yerinin ödenmiş sermayesinin en az 500.000 TL olması veya net satışlarının en az 8.000.000 TL olması ya da ihracatının en az 150.000 ABD doları seviyesinde bulunması gerekir. Ücret kriteri. Ayrıca, sektör, meslek veya iş temelinde özel değerlendirme kriterleri de bulunmaktadır. Çalışma izni başvurularının değerlendirilmesinde, 1 Ekim 2024 tarihi itibariyle yeni kriterler yürürlüğe girmiştir.

    Yıllık izin dışında hangi izinler var?

    Yıllık izin dışında bazı izin türleri şunlardır: Hastalık izni. Ulusal bayram ve genel tatil izni. Mazeret izni. Engelli çocuk tedavi izni. Periyodik kontrol izni. Süt izni. Evlat edinme izni. Yeni iş arama izni.

    Ruhsat ve izin aynı şey mi?

    Ruhsat ve izin aynı şey değildir. Ruhsat, bir yapı inşa etmek veya mevcut bir yapıyı değiştirmek için devlet kurumları tarafından verilen, inşaatın yasal olarak yapılabileceğini gösteren belgedir. İzin ise, inşaat tamamlandıktan sonra binanın ruhsata uygun yapıldığını gösteren yapı kullanma izni gibi belgeleri ifade eder. Dolayısıyla, ruhsat inşaatın başlangıcı için gerekli iken, izin inşaatın tamamlanması ve kullanıma açılması için gereklidir.

    Çalışma izni ve çalışma vizesi aynı şey mi?

    Çalışma izni ve çalışma vizesi aynı şey değildir. Çalışma vizesi, bir kişinin yabancı bir ülkede yasal olarak çalışabilmesi için gerekli olan resmi izindir. Çalışma izni ise, ilgili ülkenin göçmenlik veya çalışma bakanlığı tarafından verilen, çalışma hakkı tanıyan resmi onaydır. Çalışma izni olmadan çalışma vizesi alınamaz; önce işverenin çalışma izni başvurusunu onaylatması, ardından vize işlemlerine başlanması gerekir.

    Çalışma izin belgesi nereden alınır?

    Çalışma izin belgesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü'ne başvuru yapılarak alınır. Başvuru için gerekli adımlar: 1. Online portalda işyeri kaydı oluşturma. 2. Gerekli belgelerin hazırlanması: işveren ve yabancı tarafından imzalanmış iş sözleşmesi; pasaport sureti; Türkçe tercümesi yeminli mütercim veya resmi makamlarca onaylı diploma veya geçici mezuniyet belgesi sureti; kuruluşun en son sermaye ve ortaklık yapısını gösteren Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi; son yıla ait, vergi dairesi veya yeminli mali müşavir onaylı bilanço ve kar/zarar tablosu. 3. Başvuru yapma: Belgeler, e-izin otomasyon sistemi üzerinden çevrimiçi gönderilir. Başvuru, iki şekilde yapılabilir: Yurtiçi başvuru: Yabancının Türkiye'de en az 6 ay süreli ve geçerliliği devam eden ikamet izni varsa yapılır. Yurtdışı başvuru: Yabancının yurtdışında olduğu ve en az 6 ay süreli ikamet izni bulunmadığı durumda, uyruğunda bulunduğu ülkedeki T.C. dış temsilciliğine gidilerek çalışma vizesi başvurusunda bulunulur.