• Buradasın

    Görev ve yetkiler hangi kanun?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görev ve yetkiler, çeşitli kanunlarla düzenlenmiştir:
    • Anayasa 12. Türkiye'de yasama, yürütme ve yargı organlarının görev ve yetkileri Anayasa'da belirtilmiştir 12.
    • 3046 sayılı Kanun 4. Bakanlıkların kuruluş, teşkilat, görev ve yetkilerine ilişkin esasları düzenler 4.
    • 3152 sayılı Kanun 5. İçişleri Bakanlığı'nın görev ve yetkilerini belirler 5.
    • 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu 3. Mahkemelerin görev ve yetkilerini düzenler 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hükümetin görevi ve yetkileri nelerdir?

    Türkiye Cumhuriyeti'nde hükümetin (yürütme organının) görevi ve yetkilerinden bazıları şunlardır: Cumhurbaşkanı. Cumhurbaşkanlığı Kabinesi. Bakanlıklar ve kurumlar. Hükümetin yetkileri, Anayasa'nın ikinci kısmının birinci ve ikinci bölümlerinde yer alan temel haklar, kişi hakları ve ödevleri ile dördüncü bölümde yer alan siyasi haklar ve ödevler hariç, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile düzenlenebilir.

    Yetki ve görev aynı şey mi?

    Hayır, yetki ve görev aynı şey değildir. Görev, bir bireyin veya birimin üzerine aldığı sorumlulukları ifade eder. Hukukta ise görev, hangi mahkemelerin hangi davaları görmekle görevlendirildiğini ifade ederken; yetki, bir davanın hangi yerdeki mahkemede açılması gerektiğini belirtir.

    Kanun ve yasa arasındaki fark nedir?

    Kanun ve yasa terimleri genellikle eş anlamlı olarak kullanılır ve politik iradenin oluşturduğu, ilgili kişileri bağlayan veya serbest bırakan kuralları ifade eder. Ancak, bazı hukukçular kanun ve yasa arasında şu şekilde bir ayrım yapmaktadır: Kanun, fizikî dünyadaki, insan iradesinden bağımsız olarak işleyen, değiştirilemez ve objektif düzenlilikleri ifade eder. Yasa, yasama organının yaptığı herhangi bir düzenlemeyi kapsar ve bu düzenlemeler her zaman doğru veya kalıcı olmayabilir. Bu ayrım, kanunların daha çok nesnel ve değişmez niteliklerini, yasaların ise daha çok öznel ve değişken yönlerini vurgulamak amacıyla yapılmıştır.

    Görev tanımları kim tarafından belirlenir?

    Görev tanımları, genellikle işi yapan kişi tarafından belirlenir. Ayrıca, görev tanımlarını en iyi uygulayan kişinin kendisi hazırladığı kabul edilir. Görev tanımlarının belirlenmesinde iş analizi de önemli bir rol oynar.

    Görev tanımı hangi kanunda geçiyor?

    Görev tanımı, 4857 sayılı İş Kanunu'nun 22. maddesinde geçmektedir. Ayrıca, görev tanımlarının hazırlanmasında 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve Sosyal Güvenlik Kurumu Taşra Teşkilatı Kuruluş ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gibi mevzuatlardan yararlanılmaktadır.

    TBMM kanun yapma yetkisi nasıl kullanır?

    Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), kanun yapma yetkisini şu şekilde kullanır: 1. Kanun Teklifi: Kanun teklif etme yetkisi yalnızca milletvekillerine aittir. 2. Komisyon Süreci: Kanun teklifleri, ilgili komisyonlarda görüşülür ve incelenir. 3. Genel Kurul Görüşmesi: Komisyon raporları doğrultusunda kanun teklifleri, TBMM Genel Kurulu’nda görüşülür ve oylanır. 4. Cumhurbaşkanının Onayı: Genel Kurul’da kabul edilen kanunlar, Cumhurbaşkanı'nın onayına sunulur. 5. Yayımlanma ve Yürürlüğe Girme: Cumhurbaşkanı tarafından onaylanan kanun, Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girer. 2017 Anayasa değişikliği ile Bakanlar Kurulu kaldırıldığından, kanun tasarısı sunma yetkisi de ortadan kalkmıştır.

    TBMM hangi işlemleri kanun ile yapar?

    Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), yasama yetkisi kapsamında çeşitli işlemler yapar. Bunlar arasında: Kanun yapma: TBMM, yasama yetkisini kullanarak kanun çıkarır. Bütçe ve kesin hesap kanun tasarılarını görüşüp kabul etme: TBMM, bütçe ve kesin hesap kanun tasarılarını görüşür ve kabul eder. Bakanlar Kurulu'nu ve bakanları denetleme: TBMM, Bakanlar Kurulu'nu ve bakanları denetler. Erken seçim kararı alma: TBMM, basit çoğunlukla değil, nitelikli çoğunlukla (360 oy) erken seçim kararı alabilir. Genel ya da özel af ilan etme: TBMM, üye tam sayısının beşte üç çoğunluğunun kararı ile genel ya da özel af ilan edebilir. TBMM, ayrıca bilgi edinme ve denetleme yetkisini Meclis araştırması, genel görüşme, Meclis soruşturması ve yazılı soru yollarıyla kullanır.