EYT (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet sistemine giriş yapın. 2. Arama kısmına "aylık, emekli, gelir" kelimelerinden herhangi birini yazın ve çıkan sonuçlardan "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" bağlantısına tıklayın. 3. Yeni çıkan ekranda "Yeni Başvuru" butonuna tıklayın. 4. "Tahsis Talep Türü" sekmesinden "Yaşlılık Aylığı" seçeneğini seçin. 5. "Sigortalı Türü" sekmesinde yer alan "4/A SSK" ve "4/B BAĞKUR" seçeneklerinden size uygun olan sigorta kapsamını seçin ve ardından "Başvur" butonuna tıklayın. 6. T.C. kimlik numarası ve ad-soyad bilgileriniz ekrana otomatik olarak gelecektir. 7. Emekli maaşının yatmasını istediğiniz bankayı seçip açıklama kısmına ilgili bankanın şubesini yazın. 8. İletişim bilgileri bölümüne cep telefonu numaranızı (başında sıfır olmadan) ve isteğe bağlı olarak e-posta adresinizi ekleyin. 9. Adres bölümünde sisteme kayıtlı olan ikametgâh adresiniz otomatik olarak görünecektir. 10. "Aylık alıyor mu?" sorusunu "evet" veya "hayır" olarak cevaplayın. 11. "İleri" seçeneği ile bir sonraki sayfaya geçiş yapıp "Başvur"a tıkladığınızda talebiniz Sosyal Güvenlik Kurumu'na iletilmiş olacaktır. Bazı kurumlar, çalışanlarına emekli olduktan sonra mevcut görevine devam etme imkânı sunar. EYT başvurusu, e-Devlet üzerinden süre sınırı olmaksızın yapılabilir.