Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Envanter tasdiki, envanter defterinin yasal geçerlilik kazanması için belirli prosedürlere uygun olarak noter veya ticaret sicil müdürlüğünde yapılır 13.
Tasdik için gerekli belgeler:
- işletmenin vergi levhası 1;
- ticaret sicil gazetesi (şirketler için) 1;
- kimlik fotokopisi (şahıs işletmeleri için) 1;
- önceden hazırlanmış ve boş envanter defteri 1.
Tasdik süreci:
- Noterlik veya ticaret sicil müdürlüğünde başvuru yapılır 13.
- Defterin sayfa numaraları kontrol edilir ve her sayfa noter mührü ile mühürlenir 3.
- Tasdik işlemi en geç 7 gün içinde ilgili ticaret sicil memurluğuna bildirilir 3.
Açılış tasdiklerinin defterin kullanılacağı yıldan önce gelen son ayda, kapanış tasdiklerinin ise izleyen faaliyet döneminin altıncı ayının sonuna kadar yapılması gerekir 24.
Elektronik ortamda tutulan envanter defterleri için kapanış tasdikinin hesap döneminin son gününde yapılması gerekir 4.
Tasdik sürecinin ihmal edilmesi veya geciktirilmesi durumunda işletmeler yasal yaptırımlarla karşılaşabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: