Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Envanter defteri, her hesap döneminin başlangıcında noter tasdikine tabi tutulmalıdır 14. Açılış onayları, defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk ayından önceki ayın sonuna kadar noter tarafından yapılır 1.
Ancak, 31 Aralık 2024 tarihinde Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı tarafından Resmî Gazete’de yayımlanan tebliğe göre, envanter defterinin de 1 Ocak 2025 itibarıyla elektronik ortamda (e-defter) tutulması zorunlu hale gelmiştir 15. Bu durumda, e-defter kullanan mükellefler envanter defterini kağıt ortamda hazırlayıp noter veya GİB üzerinden tasdik ettirmeye devam edecektir 5.
Tasdik için gerekli belgeler arasında işletmenin vergi levhası, ticaret sicil gazetesi (şirketler için) ve kimlik fotokopisi (şahıs işletmeleri için) bulunur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: