• Buradasın

    Elektronik haberleşmeye ilişkin tüketici hakları yönetmeliği ne zaman yürürlüğe girdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Elektronik Haberleşmeye İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği, 28 Ekim 2017 tarihinde yürürlüğe girmiştir 125.
    Bu yönetmelik, 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tüketici hakları hangi kanunlara tabidir?

    Tüketici hakları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a tabidir. Bu kanun, tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını korumayı, zararlarını tazmin etmeyi, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlamayı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemler almayı amaçlar. Ayrıca, Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesi'nde de temel ve evrensel tüketici hakları yer almaktadır.

    Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği'nde yapılan değişikliklerle neler düzenlenmiştir?

    Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği'nde yapılan değişikliklerle aşağıdaki düzenlemeler getirilmiştir: 1. Kişisel Verilerin Korunması: Kimlik doğrulama sürecinde kimlik fotokopisi alınmayacak, bu da usulsüz işlemlerin önüne geçilmesini sağlayacaktır. 2. Abonelik Sözleşmeleri: Sözleşmeler, tüketicinin anlayabileceği açık ve kolay bir dille düzenlenecek ve taahhütname süresi 24 ay ile sınırlandırılacaktır. 3. İnternet Hizmeti: İnternet erişim hizmetlerinde, taahhüt edilen veri hızının sağlanamaması durumunda abone, herhangi bir cayma bedeli ödemeden taahhütlü aboneliği feshedebilecektir. 4. Şeffaflık İlkesi: Aboneler, tarife dışında ücretli arama yapmaları durumunda ücret alınacağına dair ücretsiz bilgilendirme anonsu alacaklardır. 5. Abonelik Fesih: Aboneler, aboneliklerini e-Devlet üzerinden de sonlandırabileceklerdir.

    Tüketici hakları yönetmeliği 15 madde nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesi, hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketicinin sahip olduğu seçimlik hakları düzenler. Bu maddeye göre, tüketici aşağıdaki haklardan birini kullanabilir: hizmetin yeniden görülmesi; hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı; ayıp oranında bedelden indirim; sözleşmeden dönme. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür ve seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır.

    Tüketici hakları yönetmeliği neleri kapsar?

    Tüketici hakları yönetmeliği, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözümü amacıyla çeşitli konuları kapsar. Bazı kapsama alanları: Ayıplı mal ve hizmetler. Mesafeli satış sözleşmeleri. Haksız şartlar. İndirimli satışlar. Paket tur sözleşmeleri. Ayrıca, tüketici hakem heyetlerinin kuruluşu, görev ve yetki alanları gibi konular da yönetmelik kapsamında yer alır.

    Tüketici kanunu 6502 sayılı kanun nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenler. Bu kanun, her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar. Kanunun bazı maddeleri: Ayıplı mallar: Tüketici, ayıplı mallarda sözleşmeden dönme, bedelden indirim isteme, ücretsiz onarım talep etme veya ayıpsız misli ile değiştirme haklarına sahiptir. Cayma hakkı: Tüketici, belirli bir süre içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden sözleşmeden cayabilir. Haksız şartlar: Tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan şartlar kesin olarak hükümsüzdür.

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve BTK yönetmelikleri gereği, hizmet sağlayıcı "daha iyi bir hizmete geçiş hakkını engelleyen ve tüketiciyi zorlayıcı şartlar içeren" uygulamalar nelerdir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve BTK yönetmelikleri gereği, hizmet sağlayıcıların "daha iyi bir hizmete geçiş hakkını engelleyen ve tüketiciyi zorlayıcı şartlar içeren" uygulamaları şunlardır: Mal veya hizmet satışını belirli koşullara bağlama: Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa, bir mal veya hizmetin satışını, o mal veya hizmetin kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz. Reklam yoluyla yapılan açıklamalara bağlılık: Sağlayıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu ispatlamadığı sürece, bu açıklamalarla bağlı olur. Tüketiciyi aldatıcı veya istismar edici reklamlar: Tüketiciyi aldatıcı veya onun tecrübe ve bilgi noksanlıklarını istismar edici, can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürücü, şiddet hareketlerini ve suç işlemeyi özendirici, kamu sağlığını bozucu, hastaları, yaşlıları, çocukları ve engellileri istismar edici ticari reklamlar yapılamaz. Haksız ticari uygulamalar: Mesleki özenin gereklerine uymayan ve ortalama tüketicinin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozan veya bozma ihtimali olan ticari uygulamalar yasaktır.