• Buradasın

    Devlet Memurları Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi tam metni nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet Memurları Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
    1. Memur365.com: Teklifin özetini ve madde gerekçelerini içeren metni sunmaktadır 1.
    2. Teftiş Kurulu Başkanlığı: Kanunun Resmi Gazete'de yayımlanan metnine erişim imkanı sağlamaktadır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    KHK ile kanun arasındaki fark nedir?

    KHK (Kanun Hükmünde Kararname) ile kanun arasındaki temel fark, çıkarma yetkisinde yatmaktadır: - Kanun, yasama organı olan Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) tarafından çıkarılır ve doğrudan yasama sürecinden geçer. - KHK, yürütme organı olan hükümet veya Cumhurbaşkanı tarafından, TBMM'den yetki devri alınarak veya anayasadan doğrudan yetki kullanılarak çıkarılır. Ayrıca, KHK'lar genellikle olağanüstü hallerde daha hızlı düzenleme yapmak amacıyla kullanılırken, kanunlar normal durumlarda daha geniş kapsamlı ve kalıcı düzenlemeler için tercih edilir.

    Bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi ne zaman yürürlüğe girecek?

    Türk Ticaret Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 29 Mayıs 2024 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    657 sayılı devlet memurları kanunu ikincil mevzuat nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun ikincil mevzuatı, bu kanunun uygulanmasını düzenleyen yönetmelikler ve diğer mevzuat olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda, Devlet Memurları Kanunu'na dayanarak çıkarılan bazı ikincil mevzuat örnekleri şunlardır: 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve diğer bazı kanun ve kanun hükmünde kararnameler. Toplu sözleşmeler. 6525 sayılı Kanun (memurların izin hakları ile ilgili düzenlemeler). 6663 sayılı Kanun (engelli çocukların hastalanması durumunda ebeveynlere verilen mazeret izni).

    657 sayılı devlet memurları kanunu 4. madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesi, kamu hizmetlerinin yürütülme şekillerini belirler ve şu istihdam türlerini kapsar: 1. Memurlar: Genel idare esaslarına göre asli ve sürekli kamu hizmetlerini ifa eden görevliler. 2. Sözleşmeli Personel: Özel bir meslek bilgisine ve ihtisasına ihtiyaç duyulan geçici işlerde sözleşme ile çalıştırılanlar. 3. Geçici Personel: Amirlerin verdiği görevleri yerine getiren ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumlu olanlar. 4. İşçiler: Kamu hizmetlerinin işçiler eliyle gördürülmesi.

    Hangi durumlarda kanun hükmünde kararname çıkarılır?

    Kanun hükmünde kararname (KHK) şu durumlarda çıkarılır: 1. Olağan dönemlerde: Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), Bakanlar Kuruluna KHK çıkarma yetkisi verebilir. 2. Olağanüstü hallerde: Sıkıyönetim ve savaş durumlarında, KHK çıkarma yetkisi Cumhurbaşkanının başkanlığında toplanan Bakanlar Kuruluna aittir ve bu tür KHK'ler için yetki kanununa ihtiyaç yoktur.

    657 sayılı devlet memurları kanunu 131 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 131. maddesi, "Cezai Kovuşturma ile Disiplin Kovuşturmasının Bir Arada Yürütülmesi" başlığını taşır ve şu hükümleri içerir: 1. Aynı olaydan dolayı memur hakkında ceza mahkemesinde kovuşturmaya başlanmış olması, disiplin kovuşturmasını geciktiremez. 2. Memurun ceza kanununa göre mahkum olması veya olmaması halleri, ayrıca disiplin cezasının uygulanmasına engel olamaz. 3. 160 sayılı Devlet Personel Dairesi Kurulması Hakkında Kanunun 4. maddesinde sayılan kuruluşlarda çalışan personel hakkında özel bir düzenleme yapılmıştır; bu personelle ilgili soruşturma ve karar suretleri ilgili bakanlık veya kuruma gönderilir.

    Kanun hükmünde kararname nedir?

    Kanun Hükmünde Kararname (KHK), yürütme organı tarafından çıkarılan ve kanun gücüne sahip düzenlemeleri ifade eder. Özellikleri: - KHK'lar, yasama yetkisini elinde bulunduran Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) tarafından belirlenen çerçevede çıkarılır. - Olağan ve olağanüstü olmak üzere ikiye ayrılırlar. - Temel hak ve özgürlükler ile cezai hükümler hakkında düzenleme yapılamaz. - Yürürlüğe girdikten sonra Meclis onayına sunulmaları gerekir. - Anayasa Mahkemesi, Anayasa’ya aykırı olması durumunda KHK'ları iptal etme yetkisine sahiptir.