Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Arşiv yönetmeliği hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Arşiv Mekanlarının Oluşturulması: Kurum veya kuruluşun merkez teşkilatında "Kurum Arşivi", taşra, bölge ve yurt dışı teşkilatlarında ise "Merkezi Arşiv"ler kurulmalıdır 12.
- Dosya Kodu ve Dosyalama: Belgelerin dosya kodları, kurumsal dosya planına göre belirlenmeli ve belgeler dosyalama kurallarına uygun olarak saklanmalıdır 13.
- Belgelerin Devri: İşlemi tamamlanmış belgeler, her yılın ilk üç ayı içerisinde arşivlere devredilmelidir 12. Devir işlemlerinde dosya içerik listeleri referans alınmalıdır 14.
- Arşivlerde Düzenleme: Belgeler, işlem gördükleri yapıya uygun olarak asli düzenleri bozulmadan muhafaza edilmeli ve yerleşim planları oluşturulmalıdır 14.
- Ayıklama ve İmha: Ayıklama ve imha komisyonları kurularak, saklama planında arşiv belgesi olarak değerlendirilen belgeler belirlenmeli ve imha listeleri hazırlanmalıdır 14.
- Elektronik Arşivler: Elektronik ortamda bulunan belgeler, erişim, saklama ve transfer edilebilecek şekilde elektronik arşivlerde tutulmalıdır 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: