• Buradasın

    Amirin amire şikayeti nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Amirin amire şikayeti, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre şu şekilde yapılır:
    • Yazılı Şikayet: Maksadı en iyi ifade edecek şekilde ve mevzuat hükümlerine uygun olarak yazılan bir dilekçe ile yapılır 12. Dilekçede tespit edilen eksiklikler ile suç teşkil etmeyen usulsüzlüklerin giderilmesi, şikayeti kabul eden amirlerce sağlanır 1.
    • Sözlü Şikayet: Şikayeti yapanın istemi halinde, yapıldıkları anda şikayetçi ile şikayeti kabul eden amir tarafından birlikte imzalanan bir tutanakla tespit olunur 12. Amir de şikayetin tutanağa geçirilmesini isteyebilir 1. Şikayetçi tutanak düzenlenmesinden kaçınırsa şikayet yapılmamış sayılır 12.
    Şikayetler, en yakın amirden başlayarak silsile yolu ile ve şikayet edilen amirler atlanarak yapılır 124. Şikayet hakkında karar verme yetkisi, şikayet edilenin ilk disiplin amirine aittir 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Disiplin amirinin yetkileri nelerdir?

    Disiplin amirlerinin bazı yetkileri: Disiplin soruşturması başlatma. Disiplin cezası verme. İtirazları değerlendirme. Ek görev ve sorumluluklar verme. Yetkiyi devretmeme. Disiplin amirlerinin yetkileri, görev yaptıkları kurum ve pozisyona göre değişiklik gösterebilir.

    Amiri şikayet etmek suç mu?

    Amiri şikayet etmek suç değildir, ancak bu şikayetin usulüne uygun yapılması gerekmektedir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 21. maddesine göre, memurlar kurumlarıyla ilgili resmi ve şahsi işlerinden dolayı müracaat, amirleri veya kurumları tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikayet ve dava açma hakkına sahiptir. Şikayet hakkının usulsüz kullanılması durumunda, memura "uyarma" cezası verilebilir veya şikayet başvurusu değerlendirmeye alınmayabilir.

    Amir ve memur ilişkisi nasıl olmalı?

    Amir ve memur ilişkisi, görev çıkarlarına dayalı bir iş birliği içinde olmalıdır. Sağlıklı bir amir-memur ilişkisinin bazı unsurları: Saygı ve hoşgörü: Her iki taraf da birbirine saygılı ve hoşgörülü davranmalıdır. İletişim: Açık ve etkili iletişim kurulmalıdır. Adalet ve eşitlik: Amirler, memurlara hakkaniyet ve eşitlik ilkelerine uygun davranmalıdır. Destek ve rehberlik: Amirler, memurlara görevlerini daha iyi yapmaları için rehberlik etmelidir. İş dengesi: Memurlar, amirlerinin özel işlerinde kullanılmamalı ve sınırların aşılmamasına dikkat edilmelidir. Amir-memur ilişkisi, çift yönlüdür; amirler de astlarının fikir ve önerilerine açık olmalıdır.