• Buradasın

    Harcama yönetim sistemi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Harcama Yönetim Sistemi (HYS), "Harcama Talimatı Onay Belgesi" ile "Ödeme Emri Belgesi"nin e-belge standartlarına uygun olarak elektronik ortamda hazırlanmasını ve harcama işlemlerinin yürütülmesini sağlayan bir bilişim sistemidir 124.
    HYS'nin bazı modülleri:
    • Harcama Yönetimi: Harcamalar, ödeme emirleri, tanımlamalar, yolluk işlemleri, referanslar 124.
    • Taşınır Yönetimi: Taşınır işlemleri 2.
    HYS'ye, harcama birimleri tarafından mys.muhasebat.gov.tr adresinden erişilebilir 24. Sistemde, "Veri Giriş Görevlisi", "Gerçekleştirme Görevlisi", "Harcama Yetkilisi" ve "Strateji Kullanıcısı" gibi farklı roller bulunmaktadır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gider yönetim yazılımı nedir?

    Gider yönetim yazılımı, işletmelerin giderlerini etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olan bir çözümdür. Bu yazılımlar genellikle şu özellikleri içerir: Gider girişi ve takibi. Makbuz ekleme. Ödeme takibi. Mobil erişim. Özelleştirme. Veri güvenliği. Örnek olarak, Absolute Gider Yönetim Sistemi, NetSuite SuiteProjects ve SAP Concur gibi çözümler sayılabilir.

    Harcama yönetim sistemi MYS v2 ne zaman devreye girecek?

    Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın Yeni Mali Yönetim Sistemi (MYSV2), 21 Kasım 2022 tarihinde devreye girmiştir. Ancak, bazı kurumların MYSV2 sistemine geçişi kademeli olarak gerçekleştirilmiştir.
    A focused Turkish accountant in a government office reviews financial documents on a desk, with a computer screen displaying a secure login portal in the background.

    Mali yönetim sistemi nedir?

    Mali Yönetim Sistemi, kamu kaynaklarının etkin, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir bilişim sistemidir. Bu sistem, "Harcama Talimatı Onay Belgesi" ve "Ödeme Emri Belgesi" gibi belgelerin elektronik ortamda hazırlanmasına ve harcama işlemlerinin yürütülmesine olanak tanır. Mali Yönetim Sistemi'nin bazı modülleri: Harcama İşlemleri; Ödeme İşlemleri; Yolluk İşlemleri; E-Fatura İşlemleri; Varlık İşlemleri; Emanet İşlemleri; Teminat İşlemleri; Taahhüt İşlemleri; Proje İşlemleri; Ödenek İşlemleri. Sisteme, harcama birimleri tarafından mysv2.hmb.gov.tr adresinden erişilebilir.

    Merkezi yönetim harcama belgeleri yönetmeliği nedir?

    Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde mali işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi kapsamında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeleri ve bunların şekil türlerini belirleyen bir yönetmeliktir. Bu yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 33. maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Yönetmeliğe göre, kanıtlayıcı belgeler, kamu harcamalarının belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak yapıldığına ve gerçekleştirildiğine ilişkin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca düzenlenip onaylanan belgelerdir.

    Harcama Yönetim Sistemi'nde hangi modüller var?

    Harcama Yönetim Sistemi'nde bulunan bazı modüller şunlardır: Harcama Yönetimi: Harcamalar; Ödeme Emirleri; Tanımlamalar; Yolluk İşlemleri; Referanslar. Taşınır Yönetimi: Taşınır İşlemleri. Ayrıca, e-ihale, e-doğrudan temin, e-teminat takip, muayene ve kabul gibi özelleşmiş modüller de bulunmaktadır.