• Buradasın

    Gemi geri dönüşümü neden yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemi geri dönüşümü, ekonomik ömrünü tamamlamış gemilerin seferlerden çekilmesi ve yerlerine daha güvenli, çevreye duyarlı ve daha fazla işletme verimliliğine sahip yeni gemilerin getirilmesi için yapılır 14.
    Gemi geri dönüşümünün yapılma nedenleri arasında şunlar da bulunur:
    • Doğal kaynakların etkin ve verimli kullanımı 1. Sökülen hurda gemiler işlemlerden geçirilerek çeşitli ürünler elde edilir 1.
    • Enerji ve maliyet tasarrufu 14. Gemi geri dönüşümü, demir cevherinin çıkarılmasından ve çelik üretiminden daha az enerji ve maliyet gerektirir 14.
    • Çevre kirliliğinin azaltılması 14. Geri dönüşüm, daha az hava ve su kirliliğine yol açar 14.
    • Tehlikeli maddelerin bertarafı 5. Gemi geri dönüşümü, asbest ve ağır metaller gibi tehlikeli maddelerin güvenli bir şekilde ayıklanmasını sağlar 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemi dönüşüm işi nasıl yapılır?

    Gemi dönüşüm işi, işletim ömrünü tamamlamış gemilerin çelik aksamları ve bazı donanımlarının tekrar kullanılmasını sağlayan bir ekonomik faaliyettir. Gemi dönüşüm süreci: 1. Planlama: Gemi geri dönüşüm tesisi, gemiye özgü bir geri dönüşüm planı (SRP) hazırlar. 2. Yanaştırma: Gemi, güvenlik ve çevre kirliliğini önleme tedbirleriyle tesise yanaştırılır. 3. Geri Dönüşüm: Gemi, SRP'ye uygun şekilde sökülür ve bileşenleri geri dönüştürülür. 4. Atık Yönetimi: Tehlikeli maddeler ve atıklar, çevre mevzuatına uygun şekilde yönetilir ve bertaraf edilir. 5. Tamamlama: Geri dönüşüm işlemi tamamlandığında, tesis yetkilisince bir beyan hazırlanır ve ilgili makamlara iletilir. Türkiye, Akdeniz çanağında gemi geri dönüşüm faaliyetlerinin yapıldığı tek ülkedir ve bu alanda önemli bir merkezdir.

    Türkiye'de gemi geri dönüşümü var mı?

    Evet, Türkiye'de gemi geri dönüşümü vardır. Türkiye, gemi geri dönüşüm endüstrisinde dünyada dördüncü ülke konumundadır.

    Gemi sökümünde hangi atıklar çıkar?

    Gemi sökümünde çıkan atıklar şunlardır: 1. Asbest: Ulusal yönetmeliklere uygun olarak sökülür ve geri dönüşüm faaliyetlerine izin verilir. 2. Tıbbi ve ecza atıkları: Torbalanarak geçici depolama alanına sevk edilir ve bertaraf edilir. 3. Hurda aküler ve piller: Lisanslı geri dönüşüm tesislerine sevk edilir. 4. Kablolar: Toplanarak geçici depolama istasyonuna alınır ve lisanslı geri dönüşüm tesislerine gönderilir. 5. Atık yağlar: Analiz edilerek geri dönüşüm tesislerine gönderilir. 6. Sintine suları: Tankerlerle alınarak, geri dönüşüm tesislerinde susuzlaştırılır ve kalan yağlar çimento fabrikalarına sevk edilir. 7. Slaç (çamur atıkları): İZAYDAŞ veya PETKİM tesislerine gönderilerek bertaraf edilir. 8. Hurda elektrik ve elektronik ekipmanlar: Geri dönüşüm tesislerine sevk edilir. 9. Freon gazları: Özel tüplere alınarak İZAYDAŞ bertaraf tesisine sevk edilir.

    Gemi söküm işi tehlikeli mi?

    Evet, gemi söküm işi oldukça tehlikelidir. Bu iş, çevre ve işçi sağlığı açısından dünyanın en riskli iş kollarından biri olarak kabul edilir. Ayrıca, yangın-patlama, elektrik çarpması, makinelerin güvenlik koruyucularının eksikliği gibi birçok fiziksel risk de mevcuttur.