Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İyi bir sekreter, hem kişisel hem de mesleki açıdan belirli özelliklere sahip olmalıdır:
Kişisel Özellikler:
- Mesleğini sevmek 12. İşini severek yapmak, motivasyonu artırır ve verimliliği yükseltir 2.
- Organize olmak 3. Dosyaları düzenli tutmak ve ofis malzemelerini organize etmek önemlidir 3.
- Telefon görgülerine hakim olmak 3. Kibar ve profesyonel bir ses tonuyla iletişim kurmalıdır 3.
- Problem çözme yeteneğine sahip olmak 3. Küçük ve büyük sorunları etkili bir şekilde çözebilmelidir 3.
- Yazma becerilerine sahip olmak 3. Dil bilgisi kurallarına dikkat ederek hızlı yazabilmelidir 3.
Mesleki Özellikler:
- Zaman yönetimi 14. Yöneticiye önemli işler için zaman kazandırmalıdır 14.
- İnisiyatif alabilmek 1. Belirli işler hakkında kendi kendine karar verebilmelidir 1.
- Yeniliklere açık olmak 1. Kendini sürekli geliştirmelidir 14.
- İnsan ilişkileri becerisi 14. Çalışma arkadaşlarıyla uyumlu olmalıdır 14.
- Protokol kurallarına hakim olmak 45. Sosyal ilişkilerde görgü kurallarına uygun davranmalıdır 45.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: