Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Asistan ve sekreter arasındaki temel farklar şunlardır:
- Eğitim ve yetki: Asistanlar genellikle daha fazla yetki ve sorumluluk taşır, sekreterler ise daha operasyonel ve talimatlara bağlı görevlerde bulunur 14.
- Görev kapsamı: Sekreterler, genellikle şirket içi operasyonel iletişimi sağlar ve ziyaretçi karşılama, toplantı notları tutma gibi görevlere sahiptir 4. Asistanlar ise randevu ayarlama, e-posta ve mektup yazma, dosyalama sistemini geliştirme gibi görevlerin yanı sıra, patronun bulunmadığı zamanlarda onun yerine geçip işleri yürütebilir 24.
- Unvan: Sekreter, göreve başladığı gibi görevden ayrılana veya emekli olana kadar aynı işi yapar 2. Asistan ise kişinin başlangıç unvanıdır ve kendini geliştirip bilgi birikimi arttıkça pozisyonu yükselir 25.
Şirket ve yönetici beklentilerine göre rol sorumlulukları değişkenlik gösterebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: