Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hasarlı bir kargo teslim alındığında, hasar tespit tutanağı tutturulması ve mümkünse kargonun görevli yanında açılması önemlidir 14.
Hasarlı kargo teslim alındığında yapılabilecekler:
- İtiraz ve bildirim: Hasar ihbarında bulunulmadığı takdirde, ürünün sözleşmeye uygun şekilde teslim edildiği kabul edilir 45. Bu nedenle, hasar durumunda taşıyıcıya karşı hakların korunması için teslim anında ihtirazi kayıt konulmalı ve usulüne uygun şekilde hasar ihbarında bulunulmalıdır 5.
- Tazmin süreci: Hasar, kargo firmasının hatasından kaynaklanıyorsa ve tutanakla belgelenmişse, müşteri tazminat talep edebilir 12. Tazminat için gerekli başvuru formlarının doldurup kanıtlarla birlikte kargo firmasına iletilmesi gerekir 1.
- Değişim veya iade: Çoğu firma, müşteri memnuniyeti için hasarlı ürünü telafi etme (yenisiyle değiştirme veya ücret iadesi yapma) yoluna gider 1.
Hasarlı kargo teslim alınması durumunda, yaşanan sorunun çözümü için profesyonel bir avukata danışılması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: