Kargo şirketi, taşıma sırasında ihmali varsa ve bu ispatlanabiliyorsa hasardan sorumlu olur. Türk Ticaret Kanunu’nun 875. maddesinde, taşıyıcının, eşyanın taşınmak üzere teslim alınmasından alıcısına teslim edilmesine kadar geçecek süre içinde, eşyanın zıyaından, hasarından veya teslimindeki gecikmeden doğan zararlardan sorumlu olduğu açıkça ifade edilmiştir. Ayrıca, 4925 sayılı Karayolları Taşıma Kanunu ve Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde kargo şirketlerinin hukuki sorumlulukları ayrıntılı olarak düzenlenmiştir. Kargo şirketinin sorumluluğuna başvurmak için: Ürün teslim alınırken kargo görevlisinin yanında paket açılmalı ve üründe hasar varsa “hasar tespit tutanağı” tutturulmalıdır. Tutanaksız teslim alınırsa hak iddiası zorlaşır. Satıcı, kendi zararını kargoya rücu edebilir. Kargo şirketi ile yaşanan anlaşmazlıklarda hukuki destek alınması önerilir.