Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yatay bütünleşme stratejisi, bir tedarik zincirinin aynı veya farklı bir sektörde aynı düzeyde faaliyet gösteren başka bir işletme tarafından devralınması anlamına gelir 14.
Yatay bütünleşme stratejisinin temel amacı:
- Aynı müşteri tipine hitap eden şirketlerin pazardaki paylarını artırmak 3.
- Rekabeti azaltmak 14.
- Maliyetleri düşürmek 14.
- Yeni pazarlara girmek 4.
Yatay bütünleşme stratejisi genellikle şu durumlarda tercih edilir:
- Genç girişimciler, pazarda müşteri profillerinin oluşmadığı durumlarda 3.
- Belirsizliklerin fazla olduğu ve AR-GE çalışmalarına önem verilmesi gereken durumlarda 34.
Yatay bütünleşme stratejisinin dezavantajları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: