• Buradasın

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri şunlardır:
    1. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Her öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim programı geliştirilmesi 13.
    2. Erişilebilirlik: Eğitim materyallerinin, fiziksel alanların ve öğretim yöntemlerinin tüm öğrenciler için erişilebilir hale getirilmesi 12.
    3. Farklılaştırılmış Öğretim: Öğretmenlerin, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine ve hızlarına uygun öğretim yöntemlerini çeşitlendirmesi 13.
    4. Destekleyici Hizmetler: Öğrencilerin ihtiyaç duydukları ek destek hizmetlerinin (psikolojik danışmanlık, özel eğitim hizmetleri vb.) sağlanması 13.
    5. Aile Katılımı: Ailelerin eğitim süreçlerine aktif katılımının teşvik edilmesi 13.
    6. İşbirlikçi Öğrenme: Öğrencilerin grup çalışmalarında bir araya gelerek işbirliği içinde öğrenmelerini sağlamak 13.
    7. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Öğrencilerin gelişimlerinin düzenli olarak değerlendirilmesi ve geri bildirimler sunulması 13.
    8. Sosyal ve Duygusal Öğrenme: Öğrencilerin sosyal becerilerini ve duygusal zekalarını geliştirecek faaliyetlerin eğitim programlarına entegre edilmesi 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaynaştırma ve bütünleştirme arasındaki fark nedir?

    Kaynaştırma ve bütünleştirme kavramları, özel eğitimde benzer amaçlar taşısalar da farklı uygulamalara sahiptir. Temel farklar şunlardır: 1. Uyum ve Uyarlama: Kaynaştırmada, özel gereksinimli öğrencinin okul müfredatına uyum sağlaması beklenir ve standart öğretim yöntemleri kullanılır. 2. Sınıf Ortamı: Kaynaştırmada özel gereksinimli öğrenci, akranlarıyla aynı sınıftadır ancak zaman zaman kaynak oda veya destek eğitim odasına alınabilir. 3. Etiketleme: Kaynaştırmada, özel gereksinimli öğrenciler "kaynaştırma öğrencisi" olarak tekrar etiketlenmeye maruz kalabilirler.

    Bütünlük ilkesi ne demek?

    Bütünlük ilkesi, farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir: 1. Tasarım İlkeleri: Tasarımın parça parça ele alınmaması, tamamının bir anlam ifade etmesi durumudur. 2. Tedarik Zinciri Yönetimi: Dış ticarette, montajı yapılan ürün ile parçalarının ihracatında hangisinin esas alınacağının belirlenmesinde dikkate alınan ilkedir. 3. Eğitim Bilimleri: Eğitimin baştan sona bir bütünsellik içinde olması gerektiğini savunan ilkedir.

    Bütünleştirme eğitimi kimlere uygulanır?

    Bütünleştirme eğitimi, özel gereksinimi ve/veya engeli olan çocuklar ile sosyal, kültürel, eğitimsel ve yaşamsal aktivitelerde dezavantajlı durumda olan tüm çocuklara uygulanır. Bu kapsama giren bireyler arasında: - İşitme, görme ve zihinsel engelliler gibi tanı almış olanlar; - İhmal ve istismar riski taşıyanlar; - Eğitim fırsatlarına erişimde dezavantajlı bölgelerde yaşayanlar; - Düşük sosyo-ekonomik düzeydeki çocuklar; - Suça itilmiş veya suç işleme riski altındaki bireyler; - Sokakta yaşayan çocuklar ve çocuk işçiler yer alır.