• Buradasın

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri şunlardır:
    • Öğrenciye yönelik düzenlemeler ayrıştırıcı olmamalıdır 134.
    • Tüm çocuklar iyi oldukları yönleri ifade etme ve kullanma fırsatı bulmalıdır 134.
    • Yapılan uyarlamalar tüm öğrencilerin ihtiyacına yönelik olmalı, bireysel farklılıkları dikkate almalıdır 134.
    • Sistem içi ve sistemler arası işbirliği yapılmalıdır 134.
    • Güncel teknoloji etkin bir şekilde kullanılmalıdır 134.
    • Bütünleştirme sadece fiziksel bağlamda düşünülmemeli, bilişsel, sosyal, duyuşsal ve eğitim uygulamaları bakımından da gerçekleştirilmelidir 134.

    Konuyla ilgili materyaller

    Bütünlük ilkesi ne demek?

    Bütünlük ilkesi, farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir: 1. Tasarım İlkeleri: Tasarımın parça parça ele alınmaması, tamamının bir anlam ifade etmesi durumudur. 2. Tedarik Zinciri Yönetimi: Dış ticarette, montajı yapılan ürün ile parçalarının ihracatında hangisinin esas alınacağının belirlenmesinde dikkate alınan ilkedir. 3. Eğitim Bilimleri: Eğitimin baştan sona bir bütünsellik içinde olması gerektiğini savunan ilkedir.

    Kaynaştırma ve bütünleştirme arasındaki fark nedir?

    Kaynaştırma ve bütünleştirme arasındaki temel farklar şunlardır: Kaynaştırmada özel gereksinimli öğrencinin okul müfredatına uyum sağlaması beklenir ve öğrenci akranlarıyla aynı sınıftadır ancak zaman zaman kaynak oda veya destek eğitim odası gibi ayrı bir odaya alınarak eğitim verilir. Bütünleştirmede ise okul müfredatı çocuğun bireysel ve eğitsel ihtiyaçları göz önüne alınarak uyarlanabilir ve öğrenci tüm hizmetlerini sınıfta alır; sınıfın asıl üyesidir ve her türlü aktiviteye katılır. Kaynaştırmada öğrenci sınıfın asıl bir üyesi değildir, misafir gibi ara sıra gelir ve gider. Bütünleştirmede ise öğrenci sınıfın asıl üyesidir ve sınıftaki her türlü aktiviteye engel durumu ne olursa olsun katılır. Kaynaştırmada standart bir öğretim yöntemi ve materyallerle özel gereksinimli öğrencinin diğer öğrencilerin ulaştığı eğitim hedeflerine ulaşması beklenir. Bütünleştirmede ise öğrencinin eğitim hedeflerine ulaşması için kullanılan yöntemler ve materyaller çeşitlendirilir.

    Bütünleştirme eğitimi kimlere uygulanır?

    Bütünleştirme eğitimi, özel gereksinimi veya engeli olsun ya da olmasın, eğitim, sosyal ve kültürel yaşam, aktivite ve fırsatlara erişimde güçlük yaşayan tüm çocukları kapsar. Bu kapsama giren bireyler arasında: Belirli bir gereksinime veya engele ilişkin tanı almış olanlar (işitme, görme, zihinsel engelliler vb.); Tüm gelişim alanları açısından dezavantajlı gruplar (ihmal ve istismar riski taşıyanlar, düşük sosyo-ekonomik düzeyde olanlar, suça itilmiş veya suç işleme riski altındakiler, sokakta yaşayan çocuklar, çocuk işçiler vb.) yer alır.