Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün tahsis planı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Satış alanının kategorilere ayrılması 13. Mağaza alanı, şarküteri, temizlik, bebek bezi, kuru gıda, içecek, kahvaltılık, meyve-sebze gibi kategorilere ayrılır ve her bir kategoriye ne kadar alan ayrılacağı belirlenir 13.
- Ürün çeşitliliği ve derinliğinin belirlenmesi 13. Her kategori içinde ürün çeşitliliği ve ürün derinliği kararlaştırılır 13.
- Alan tahsisi yöntemleri 13. Alan tahsisi, satış rakamlarına göre, kâr marjına göre veya ürün kategorisinin yaşam eğrisine göre yapılabilir 13.
Satış rakamlarına göre alan tahsisatı için üç yöntem kullanılabilir:
- Geçmiş satış verileri 13. Çok satılan ürünlere daha fazla alan ayrılır 13.
- Pazar payı verileri 3. Ürünlerin pazar paylarına göre alan ayrılır 3.
- Tahmini satışlar 3. Gelecekteki satış tahminleri dikkate alınarak alan ayrılır 3.
Kâr marjına göre alan tahsisatı, her bir ürün kategorisinden elde edilen kârlılık oranına göre yapılır 1.
Ürün tahsis planı yaparken müşterilerin satın alma davranışları, yaşam tarzları, alışveriş sıklıkları, demografik özellikler gibi değişkenler de göz önünde bulundurulmalıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: