Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tavsiye ticareti modeli, bir ürün veya hizmetin potansiyel müşterilere önerilmesi veya tanıtılması sürecini ifade eder 1. Bu modelde:
- Tavsiye eden kişi, belirli bir ürün veya hizmet hakkında bilgi sahibi olup, bununla ilgili iyi bir deneyime sahiptir 1.
- Komisyon, tavsiye edilen ürün veya hizmetin satışından elde edilen gelirin bir kısmı olarak tavsiye edene ödenir 1. Bu, afiliasyon (bağlılık) pazarlaması olarak da bilinir 1.
- Hedef kitle, tavsiyenin ulaştırılacağı belirli bir grup insandır ve bu kişilerin ihtiyaçları ve ilgi alanları dikkate alınarak uygun ürün veya hizmetler önerilir 1.
Tavsiye ticareti, günümüzde sosyal medya, bloglar, YouTube kanalları ve diğer dijital kanallar üzerinden gerçekleştirilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: