Buradasın
Tareks belgesi nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- E-imza edinmek: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından bir elektronik imza (e-imza) alınmalıdır 12.
- Bakanlık web sitesine giriş yapmak: Ticaret Bakanlığı’nın resmi web sitesine (ticaret.gov.tr) e-imzanızla giriş yapılmalıdır 12.
- Firma bilgilerini girmek: “Firma Tanımlama” bölümüne girerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurmak gerekmektedir 12.
- Bilgileri onaylamak: Girilen bilgileri kontrol ettikten sonra işlemi e-imzanizle onaylamak gerekmektedir 1.
- Yetkilendirme işlemi yapmak: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcıları yetkilendirmek için “Yetkilendirme Başvurusu” kısmına girip, ilgili bilgileri doldurmak gerekmektedir 12.
- Gerekli belgeleri teslim etmek: İmza sirküleri, ticaret sicil gazetesi gibi gerekli belgeleri dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü’ne göndermek gerekmektedir 13.
Bu işlemleri tamamladıktan sonra firmanız TAREKS sistemine tanımlanmış olacaktır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: