• Buradasın

    Saymanlık birleştirme genelgesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Saymanlık birleştirme genelgesi, döner sermaye işletmelerinin saymanlık hizmetlerinin birleştirilmesi ile ilgili düzenlemeleri içeren bir genelgedir 13.
    Bu genelgeye göre, döner sermaye işletmelerinin muhasebe ve mali konularla ilgili saymanlık görevleri, işletmelerin cirosu, fiziki yapısı, atölye kapasitesi ve personel durumu gibi kriterlere göre birleştirilmiştir 13. Ayrıca, genelgede saymanlara müstakil oda, bilgisayar ve gerekli demirbaş malzemenin tahsis edileceği, döner sermaye ile ilgili işlerin dışında başka ek iş ve görev verilmeyeceği belirtilmiştir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Saymanlık birleştirme ne zaman yapılacak?

    Hizmet birleştirme işlemi, emeklilik başvurusu öncesinde yapılmalıdır.

    Genelge ve yönetmelik aynı mı?

    Genelge ve yönetmelik aynı değildir. Yönetmelik, bir kuruluşun çalışma yöntemini belirleyen kuralların tümüdür ve yasa ile tüzüklerin uygulanmasını sağlamak amacıyla hazırlanan, düzenleyici kuralların yazılı olduğu resmî belgedir. Genelge ise yasa ve yönetmeliklerin uygulanmasında yol göstermek, herhangi bir konuda aydınlatmak, dikkat çekmek üzere ilgililere gönderilen yazı, tamim, sirkülerdir. Genelge, yönetmeliklerde değinilmeyen konulara açıklık getirmek için düzenlenen resmî belgedir. Ayrıca, yönetmelik genelgeden üstündür.

    Saymanlık sistemi nasıl değişti?

    Saymanlık sistemi, özellikle kamu yönetiminde, çağın gerektirdiği bilişim teknolojilerinin kullanılması ile önemli değişiklikler geçirmiştir. Öne çıkan değişiklikler: 1. Say2000i Web Tabanlı Saymanlık Otomasyon Sistemi: Kamu idarelerinin muhasebe sistemlerini yürütmek için kullanılmaya başlanmıştır. 2. Ayniyat Saymanlığının Kaldırılması: Taşınır Mal Yönetmeliği ile ayniyat saymanlığı kaldırılmış, yerine taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri getirilmiştir. 3. Yeni Muhasebe Standartları: Kamu hesaplarının uluslararası standartlara uygun bir muhasebe sistemine göre tutulması ve mali saydamlığın sağlanması hedeflenmiştir.

    Tamim ve genelge aynı şey mi?

    Evet, "tamim" ve "genelge" aynı şeyi ifade eder.

    Döner sermaye saymanlıklarının birleştirilmesi ne zaman yapıldı?

    Döner sermaye saymanlıklarının birleştirilmesi, 1 Ocak 2002 tarihinde yürürlüğe giren bir uygulama ile gerçekleştirilmiştir. Döner sermaye işletmelerinin birleştirilmesine dair yönetmeliksel düzenlemeler ise şu tarihlerde yapılmıştır: 25.12.1998 / 23564: Bünyelerinde birden fazla döner sermaye işletmesi bulunan üniversitelerin bu yönetmelik hükümlerine uygun olarak işletmelerini birleştirmeleri zorunluluğu getirilmiştir. 19.09.1999 / 23821: Döner sermaye işletmelerinin hizmetleri ve saymanlık işlerinin düzenlenmesine dair değişiklikler yapılmıştır.

    Cumhurbaşkanlığı genelgeleri nasıl uygulanır?

    Cumhurbaşkanlığı genelgelerinin nasıl uygulandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Cumhurbaşkanlığı genelgelerine şu sitelerden ulaşılabilir: sbb.gov.tr; tbb.gov.tr; muhasebat.hmb.gov.tr.

    Genelge nedir ve nasıl hazırlanır?

    Genelge, yönetmeliklerin uygulanmasında yol göstermek, bir konuyu çeşitli birimlere iletmek veya resmi işlerde makamların alt makamları bilgilendirmek amacıyla ilgili kişilere gönderilen resmi bir yazılı belgedir. Genelge hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar: Konu: Genelgenin konusu açık ve net bir şekilde belirtilmelidir. Giriş: Genelgenin yazılma amacı ve nedeni açıklanmalıdır. Uygulama: Genelgenin hangi birimlere veya personellere hitap ettiği belirtilmelidir. Talimatlar: Talimatlar açık, net ve yoruma açık olmayacak şekilde yazılmalıdır. Sonuç: Genelgenin tarihi ve imza yetkilisinin imzası yer almalıdır. Genelge, resmi bir dil kullanılarak ve açıklayıcı bir şekilde yazılmalıdır. Genelge hazırlama süreci, makamdan gelen talepler doğrultusunda görüş birliği sağlanarak imzaya sunulması, genelgenin hazırlanması ve dağıtıma hazır hale getirilmesi aşamalarını içerir.