Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamasyon bedeli, satılan mal veya hizmetin evsafına uygun olmaması veya kusurlu görülmesi durumunda ortaya çıkan fiyat indirimidir 34. Reklamasyon bedelinin hesaplanması üç farklı şekilde yapılabilir:
- İskonto Biçiminde Reklamasyon: Satıcı ve alıcı, belirlenen indirim tutarı üzerinde anlaşarak, iskonto tutarı kadar alıcının satıcıya fatura düzenlemesi şeklinde gerçekleşir 34. Reklamasyon bedeli, toplam maliyetin toplam aksiyon sayısına bölünmesiyle hesaplanır (CPA) 1.
- Malın İadesi Biçiminde Reklamasyon: Alıcı firma, kusurlu malları satıcı firmaya tamamen iade eder ve iade edilen malların stoktan düşmesi için ayrıntılı açıklamaların yer aldığı bir fatura düzenlenir 3.
- Tazminat ve Ceza Biçiminde Reklamasyon: Ticareti gerçekleştirilen mal veya hizmetin kullanımı esnasında ortaya çıkan zarar, ziyan veya kaybın satıcı veya üretici firma tarafından tazmin edilmesi gerekebilir 3. Bu durumda reklamasyon bedeli, alıcı firma için gelir, satıcı firma için ise olağandışı gider ve zararlar grubunda izlenir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: