Buradasın
Reklamasyon bedeli nasıl muhasebeleştirilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamasyon bedeli muhasebeleştirilirken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar şunlardır:
- Belgelendirme 13. Reklamasyon giderlerinin tevsiki için, yasal düzenlemelere uygun belgeler kullanılmalıdır 13.
- Şirket kusuru 12. Giderin, şirketin, ortaklarının, yöneticilerinin veya çalışanlarının kusurundan kaynaklanmamış olması gerekir 12.
- Vergi mevzuatı 12. Fatura, vergi usul kanununa uygun şekilde düzenlenmiş olmalıdır 12.
- İşle uyum 2. Giderin, şirketin ticari faaliyetiyle doğrudan ilişkili olması gerekir 2.
- Orantılılık 2. Giderin niteliği, iş hacmiyle orantılı olmalıdır 2.
- Tahakkuk ve dönemsellik 2. Fatura geçmiş yıllarla ilgili olsa bile, tahakkuk ve tutar cari yılda kesinleşmişse o yılın gideri sayılır 2.
Örnek muhasebe kaydı:
- 31.12.2017 4.
- 256- Diğer Maddi Duran Varlıklar Hesabı (Reklamasyon Maliyetleri) 751.314,80 TL 4.
- 476- Reklamasyon Karşılıkları Hesabı 751.314,80 TL 4.
Reklamasyon giderlerinin muhasebeleştirilmesi, işletmenin sektörüne ve finansal durumuna göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle, bir mali müşavirden destek alınması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: