Buradasın
Reklamasyon bedeli nasıl muhasebeleştirilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamasyon bedeli, muhasebeleştirilirken üç farklı şekilde değerlendirilebilir:
- İskonto Olarak: Satılan mal veya hizmetin beklenilen kalitede olmaması sonucu alıcının indirim talep etmesi durumunda, alıcı tarafından satıcıya ıskonto faturası kesilir 13. Bu ıskontonun nedeni bir kalitesizlik sonucu yaşanmış olmalıdır 1.
- Malın İadesi Olarak: Reklamasyona konu mallar tamamen iade edilirse, iade edilen malın teknik özelliklerine ve miktarına ilişkin ayrıntılı açıklamaların yer aldığı bir fatura düzenlenir 15. İade edilen mallar, stoktan düşer ve satılan malın maliyetine yansıtılır 1.
- Tazminat veya Ceza Olarak: Ticareti gerçekleştirilen mal veya hizmetin kullanımı sırasında ortaya çıkan zarar, ziyan veya kaybın satıcı veya üretici firma tarafından tazmin edilmesi gerekebilir 1. Bu durumda, fatura edilen tutar alıcı firma için gelir, satıcı firma için ise olağandışı gider ve zararlar grubunda izlenir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: