Buradasın
Proje yönetim beratı ne işe yarar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Proje yönetim beratı (proje başlatma belgesi), projenin resmen tanındığını belgeleyen ve proje yöneticisine örgüt kaynaklarını kullanma yetkisi veren bir dokümandır 12.
Proje yönetim beratının bazı işlevleri şunlardır:
- Projenin amacını ve gerekçesini belirlemek 1. Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde amaçtan sapan gereksinimler ortaya çıkması durumunda referans noktası olur 1.
- Proje yöneticisini belirlemek 13. Proje yöneticisinin kim olduğunun duyurulması, yetki ve sorumluluklarının tüm proje ekibi tarafından bilinmesi açısından önemlidir 13.
- Paydaşları bilgilendirmek 2. Negatif veya pozitif tüm paydaşların projeye dair bilgilendirilmesini sağlar 2.
- Proje bütçesini belirlemek 1. Proje bütçesinin olmaması, doğru çözümlerin bulunmamasına yol açabilir 1.
- Riskleri yönetmek 14. Başından riskleri bilerek tedbir almayı mümkün kılar 1.
- Kilometre taşlarını belirlemek 14. Bazı zamanlarda veya çıktılarda projenin gidişatı için özel önem taşır 1.
- Başarı kriterlerini tanımlamak 15. Projenin başarılı veya başarısız olarak nitelendirilmesine yol açacak kriterleri belirler 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: